zaterdag 2 februari 2019

Ik heb er al......100!

Echt waar......hier liggen 100 vlaggen.....pfffff
Op naar de volgende 100...
Hoezo 100?
Nou voor 15 meter vlaggen heb je 100 vlaggetjes nodig, en in een woonkamer heb je toch gauw 15 meter van hoek naar hoek, vandaar.
Nou heb ik nog een raadselachtig probleem....
Dit mandje is gevuld met strookjes  van 3 cm breed. Daar maak ik streepjesvlaggen mee, heel leuk om te doen, maar het mandje blijft VOL.
Wanneer is dat nou eens leeg...ik denk van nooit...zucht....
Het lijkt wel of de strookjes zich met elkaar vermenigvuldigen, ik snap er niets van.
Maar goed het gewimpel is zo al aardig op dreef. Als de vlaggenlijn klaar is maak ik ook nog een vlaggen opbergtasje. Gewoon een tasje met aan de buitenkant natuurlijk vlaggen.
Wat ik ook nog in de krant zag is het volgende...
Vandaag is het 100 jaar geleden dat wij, vrouwen, kiesrecht kregen en dat vieren ze met een heel groot borduurwerk. Hoe leuk is dat!
Dus vrouwen van Nederland, breng altijd je stem uit, er is voor gevochten om dit recht te krijgen.

Hebben we vandaag een spreuk? Ja nou en of, en wat voor een....

Dit is een spreuk die levensgroot overal in Nederland te zien zou moeten zijn! Ja, en dan bedoel ik echt GROOT.
Het moet ons allemaal tot nadenken dwingen, vooral de Graaiers onder ons.
Je kan zo veel bedrijven opnoemen die met graaien te maken hebben, allereerst de ZORG, onze eigen REGERING, de MULTINATIONALS, en ga zo maar door.......
Wie weet pakt iemand dit op.

Fijn weekend, groetjes,
Marion.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten