maandag 25 februari 2019

Blauw.....

Heb ik iets met de kleur  BLAUW ? Ja, ik denk het wel. Sinds ik getrouwd ben heet ik van achteren BLAAUW, niet fout geschreven het is echt met dubbel A. Er zit vast een of andere criminele voorvader in de familie, dan kreeg je er een letter bij, dus....
Maar waarom laat ik dit zien, het heeft te maken met mijn deuren verzameling en wat anderen daar mee doen...Zo leuk.
Dit is ook zo'n mooie deur en dan die kleur blauw, echt geweldig. Deze deur kun je vinden in het plaatsje Beaune, in de Bourgogne.
De bovenste deur is een tuin poortje in Meursault, ook Bourgogne.
Deze is ook heel grappig, de grote toegangsdeur is bruin en met een likje blauwe verf is de naaste deur blauw gemaakt, bijzonder toch.
Pommard, Bourgogne.
Gewoon blauwe luiken, met een Wisteria en die zal ook wel blauw zijn.
Volnay, Bourgogne.
Een blauw hek, ook niet verkeerd...
Kasteel toegang van Chateau Meursault, Bourgogne.
Dan deze deur, waar die staat weet ik niet, ik denk in Engeland want hij staat op een geurzakje van Bridgewater, en dat is heel Engels.
Dat vind ik nou zo leuk, ik krijg dit geurzakje kado omdat er een blauwe deur op staat, en ik hou toch zo van deuren. Geweldig vind ik dat, en het is nog een blauwe deur ook.
Dit zijn de laatste, ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn blauwe deuren, maar leuk is het wel.
Waar je deze kan vinden, In de Bourgogne in het plaatsje Vezelay.
Alleen denk ik dat ze weg zijn want er werd toen al gesloopt aan dit pand, jammer.

Heb ik nog een spreuk vandaag, ja natuurlijk......
Nou, ik heb net mijn blauwe deuren met jullie gedeeld, ik wordt daar erg gelukkig van, misschien jullie ook.
Over niet al te lange tijd hoop ik weer wat deurtjes bij te fotograferen, het is en blijft een hele leuke hobby.

Hele fijne maandag, met prachtig weer
groetjes, Marion.


1 opmerking: