vrijdag 25 januari 2019

Vrijdag en dan begint het weekend.....

Het gaat weer over mij zeker....ik moet er gewoon van gapen. Ik heb niks verkeerd gedaan want dat kan ik niet daar ik iedere dag strak aan de riem loop.
 Ja, echt belachelijk, ik mag niet even los, nou dan niet!
Zie je wel dat het over mij gaat....Ik zag het gewoon aan je blik, vrouwtje......Ik ben gewoon zo af en toe ondeugend en dat wordt echt niet anders.
Heb je het weer aan iedereen verteld, dan ga ik nu een tukkie doen.....
De stapel vlaggetjes groeit al lekker, en de reepjes stof slinken, dus het gaat goed. Leuk werk al die reepjes aan elkaar naaien, en dan al die herinneringen aan die lapjes, pfff, 40 jaar naaiwerk gaat er door je handen. Kinderkleertjes, mijn eigen garderobe, poppenkleertjes, van alles wat...en ook, niet onbelangrijk, lapjes van mijn schoonmoeder. Toen die overleed mocht ik haar lappendoos hebben. Zij was coupeuse, en een hele goeie, ik heb veel van haar geleerd.
Ook nog een opvouwtas gemaakt, even tussendoor iets anders doen, soms is dat even lekker...
Onze Peppie kleurt wel bij die tas. Wil ik een foto maken gaat ie lekker uitgebreid van die tas genieten.....Nou dan maar samen op de foto.
Overigens ben ik in het boek begonnen......
Als je hem hebt, begin er in, het pakt je meteen......ik kon het moeilijk wegleggen toen ik moest gaan koken....
En zo komt deze week alweer ten einde, de dagen vliegen soms echt door je handen, maar als je dan even kijkt wat je die week hebt gedaan valt het wel weer mee. Het zal de leeftijd ook wel zijn.

Ik heb natuurlijk ook nog de spreuk....
Daar ben ik heel goed in.....Eigenlijk maak ik van iedere gewone dag wel iets bijzonders.
Je kan het doen met wat lekkers te maken om te eten, je kan een leuk uitstapje bedenken, bijv. naar bos of strand, lekker lezen op de bank, en dan zeker een paar uur, even op visite gaan...Lekker in je atelier leuke dingen maken, je mooi aankleden......Och te veel om op te noemen, maar je moet het wel zelf doen.
Het zorgt er ook voor dat je niet depri wordt van al die klimaat doelen en pensioenverlaging en al die andere wereldse moeilijkheden, dit doen geeft een heel goed gevoel.
Succes met gewoon bijzonder maken, iedereen kan het.

https://www.youtube.com/watch?v=L3wKzyIN1yk
Nog een lekker muziekje tot slot..
Fijne vrijdag allemaal, groetjes, Marion.




1 opmerking:

  1. Hoi Marjon.
    Dank je wel voor weer zo'n opgewekt verhaaltje Ik geniet er iedere keer weer van. Groet van een "stille" volger �� groet van Awina

    BeantwoordenVerwijderen