maandag 14 januari 2019

Kalmaandag vol actie ingegaan......

Gewoon omdat het kan, even een kijkje in het Franse land door middel van deze deuren. Ik weet nog precies waar ik deze kiek heb genomen en wat voor weer het was die dag. Het is in de Bourgogne, mijn favoriete streek.
Maar hier heb ik alvast de spreuk.....
Zo waar, deze spreuk...
Toen ik nog receptioniste was bij de DSB bank wensten wij ook iedereen een goede morgen en een fijne werkdag. Natuurlijk waren er altijd collega's die binnen kwamen en met hun hoofd al half aan het werk waren dus geen goedemorgen zeiden. De dag erna deden wij het dan extra overdreven, net zo lang tot ze het doorhadden.......ha,ha,ha.....
Goedemorgen, zo gewoon maar o zo belangrijk.
Gister toch nog even in het atelier gezeten en zelfs nog wat gedaan....
Een bak met wel heel oude lappen uit de berging gehaald en die uitgezocht op geschiktheid of niet en daar vlaggetjes van geknipt.
Waarom???
Wel, ik heb in juni een jarige schoonzus, die wordt 50, dus daar moet ik toch even wat voor doen.
Mijn dochters willen wel graag echte vlaggetjes op een verjaardag in de huiskamer, dus ik ga  een aardige stapel vlaggen naaien.
Wel leuk om tussendoor wat vlaggenwerk te doen. Het hoeft niet in 1 keer af.
Toch wel gezellig al die oude lapjes weer terug te zien, het is een kijkje in de afgelopen 40 jaar, je wordt er weemoedig van. Soms zijn ze te klein, dan naai ik 2 kleine stukken weer aan elkaar en dan kan er toch een vlaggetje uit....mooi werk. Of ik maak allemaal reepjes en naai die tot een vlaggenlapje, dan heb je een heel gezellig vlaggetje.......

En wie ploft er nu op dit moment naast mij neer?   Juist, onze Peppie.
Dit kussen staat in deze kamer, het is voor de hond als we met de caravan weg zijn, maar Peppie heeft het ook ontdekt. Het ligt natuurlijk zalig, er zitten korreltjes in die zich naar gewicht vormen, een soort van Tempur matras, zal ik maar zeggen.
Zo, dit was het weer voor vandaag, heb al 2 wassen in de kast liggen, 1 was net opgehangen, nu aan de schoonmaak, badkamer en toilet, nog schoon beddengoed op het bed doen, en boodschappen doen als het droog is, en dan....dan mag ik weer naar het atelier van mezelf.
Streng ben ik toch.
Zo is toch wel fijn als manlief heel vroeg op pad moet, dan heb ik zeeën van tijd.
Fijne Kalmaandag,
groetjes,Marion.


1 opmerking:

  1. Je bent weer goed bezig hoor op de maandag.
    Fijn he als ons werk af is mogen we weer die de lappies deuken haha.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen