vrijdag 18 januari 2019

De laatste dag van de week alweer......


Het woord "nazomeren " kennen jullie vast wel, nou ik ben aan het " nakersten ", zie bovenstaande foto.
Deze twee hangen nog even aan de kerstboom in mijn atelier, zo gezellig. En je weet meteen er is altijd een engeltje dat op je past.
Ooit deze engeltjes bij Bep in Hall gemaakt, toen ook Judith, van Juud'squilts, ontmoet met haar zus.
Wat een leuke dag was dat.
En ik vind ze nog steeds heel erg leuk.
Wat is er nog meer te vertellen, o ja.....
Gister bij de kassa van de Lidl lagen al PAASEIREN...
nou ja zeg, ik ben nog aan het nakersten en dan zie je dat.
De kassa medewerkster vond het een goed idee als er een stelling in de winkel kwam met paaseieren, sintmaarten snoep, sinterklaassnoep en kerstsnoep, dan konden we hele jaar kopen wat we wilden.
Het is een idee, maar..........
Hier liggen 2 halfklare opvouwtassen, alleen de hengsels en de knoop moeten er nog aan genaaid worden, dus bijna klaar. Ik vond het wel leuk, zwart witte stof en dan rode hengsels, lekker vrolijk.
Gister niet in het atelier geweest, Phlynn sliep hier want zijn mamma moest 's nachts werken. Phlynn werd opgehaald en een half uurtje later werd Ischa gebracht, doorlopende voorstelling in dit theater, maar wel gezellig.
Ischa is 's morgens thuis heel vroeg wakker en slaapt dan niet meer, zijn mamma ook niet, maar die moet wel werken.
Ischa wilde gister om  half 11 al naar bed want hij was zo moe...Uiteindelijk hadden we de lunch  om half 12 naar binnen gewerkt en kon hij lekker slapen, ja en wel tot 3 uur!!! Het zou beter zijn als hij 's morgens zijn oogjes nog even dicht deed, maar ja......
Woensdag ook nog aan de vlaggetjes gewerkt....
Het begint al een beetje te wapperen.....
Deze staan erg leuk tussen die andere vlaggetjes, gezellig.....Het is wel wat naaiwerk maar het resultaat is leuk en daar gaat het om en fijne bijkomstigheid, het ruimt kleine snippers op!
Ik knip er eerst een aantal en speld ze dan en daarna naai ik ze achter elkaar door, echt Vlaggetjes naaien.....

Natuurlijk ook nog een spreuk vandaag....
Hij is LEUK.....
Probeer het ook te doen, geeft een zeer goed gevoel, en weet je
 een nietmachine niet en een naaimachine niet

Ik heb overigens ook nog een lekker recept.
Zelfgemaakte kroketten. Gisteravond in BinnensteBuiten werden ze gemaakt door Sharon de Miranda.
Afbeeldingsresultaat voor kroketten
Mijn moeder maakte ze vroeger precies zo, ik geef een linkje....

https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/recepten/oma-loekies-kroketten

Toen ik het zat te kijken was ik weer helemaal bij mijn moeder thuis kroketten aan het maken. Dat deed ze vrij geregeld, evenals nasi en bami koken en dan werd het een Indische rijsttafel, echt zo lekker.
{Ik had een Indische tante, daar had ze dat van geleerd, eind jaren 50, dus best bijzonder}
Als de patchies weer eens bij mij zijn, worden het zelfgemaakte kroketten als lunch gerecht, dat beloof ik.
Mijn verhaaltje is weer klaar, fijne wijdag,
groetjes, Marion





2 opmerkingen: