woensdag 16 januari 2019

Brexit....hoe dan ook, jammer.....

We beginnen met de spreuk......
Ik heb de tekst van de spreuk al enkele jaren terug ter harte genomen, ik doe alleen nog maar dingen waar ik blij van wordt, en dat voelt geweldig. Kan het iedereen aanraden.
Natuurlijk wordt ook ik niet heel blij van huishoudelijke klussen, maar als daar dan weer een heel leuk item tegenover staat, nou dan wordt het toch makkelijker om te doen.
En dan hebben we het nog even over de Brexit.
Ja, ik zal het heel jammer vinden als Engeland uit de EU gaat. Mijn lief en ik vinden het zo'n mooi land, en ook de mensen zijn ontzettend aardig. Wij zijn totaal 13 jaar op rij op vakantie geweest in Engeland en in Schotland. Iedereen heeft het altijd over het engelse weer, terwijl dat gewoon hetzelfde is als hier in Nederland. Wij hadden meestal erg goed weer, en natuurlijk regende het ook wel eens, maar dat heb je overal.

eilean-donan-home
Dit is een van mijn favoriete plekken in Schotland...
Eilean Donan Castle......


Afbeeldingsresultaat voor Ribblehead viaduct
Het Ribblehead Viaduct, vanuit de Yorkshire Dales een prachtige route om naar toe te rijden.




Afbeeldingsresultaat voor engelse pub uithangborden
De uithangborden van de pup's, echt zo mooi, het zijn vaak echte schilderijen.



Afbeeldingsresultaat voor engelse pub uithangborden
Doordat alles nu veel duurder gaat worden denk ik niet dat ik zomaar nog weer eens in mijn geliefde Engeland kom.
Wij gaan altijd met de caravan in de trein, want wij worden beiden zeeziek. We zijn ook pas voor het eerst gegaan toen er een tunnel was gekomen.
Onze jongste dochter heeft zelfs stage gelopen in Engeland, zij deed mee aan een uitwisseling. Ze zat toen op zo'n echte  engelse school, Reese Heath college, een hele goeie paardenopleiding gaven ze daar.
Het was daar toch mooi, de school was vlakbij het plaatsje Nantwich.
Afbeeldingsresultaat voor nantwich
Wat maakt Nantwich zo leuk, de vakwerkhuizen. Er staan er daar heel veel.
Genoeg hierover, ga zelf maar eens kijken als het je wat lijkt, het is echt een mooi land.

Verder heb ik gister strookjes genaaid, uitgezocht en gestreken.
zo ziet het er rommelig uit...
gestreken en gesneden wordt het al beter....
En dan heb je ineens een hele sliert. Lichte stofjes aan donkere stofjes, dat geeft het mooiste effect, en alles mag, ook kerststof. Te samen wordt het dan een lapje en dat wordt dan weer een vlaggetje. 
Lekker bezig....








Vandaag ga ik er mee verder,
Fijne Wensdag, groetjes,
Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten