vrijdag 25 mei 2018

Zwaluwen en La Grappe d'Or......

Wat een mooie dag hadden we gister. Ischa had z'n loopfiets mee, dus konden we samen boodschappen doen, nou ja samen, die kleintjes gaan als de brandweer op zo'n loopfiets, dus oma kwam er als een hijgend paard achteraan. Maar goed het was leuk voor hem en gelukkig luistert  hij goed, als ik zeg "stop"dan stopt ie ook.
's Middags kon hij ook nog even lekker buiten spelen met de watertafel, altijd leuk, kliederen met water.....
Jullie kunnen het niet zien, maar het kleine mannetje had vorige week de waterpokken, dus z'n lijfje en snoetje zijn net een krentenbrood.....Maar ja, dat moeten ze ook weer doormaken, het hoort bij groot worden...

Woensdagavond vertelden ze in het journaal dat de huiszwaluw met uitsterven wordt bedreigd in ons land. Hoe jammer is dat?
Vorige week vrijdag was ik op de markt in het franse plaatsje Meursault en daar scheerden de zwaluwen letterlijk bijna door je haar.....Ik volgde ze en ja hoor, daar had je de nesten...
Daar onder dat balkon zitten 11!!! zwaluwnesten....
Mijn moeder had daar vroeger altijd last van, door de vogelpoep, maar hier maakt niemand zich daar druk om, gelukkig.
Die mevrouw van dat winkeltje ernaast moet af en toe iets schoonmaken, maar dat vind ze niet erg.
O, ik ben gek op zwaluwen, want jullie weten het toch wel...
Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar een zwerm zwaluwen wel...
Ik zoek ze dus altijd in de lucht en om mij heen..
Zulke mooie nesten als ze maken....gewoon van uitgespuugde bolletjes modder, kleien zij een heel comfortabel nest, knap toch....
Kijk, ze zijn al ouders, zie je die kleine kopjes....
Deze had wel erg veel honger zo te zien.....
In Meursault waren wij naar onze geliefde camping, La Grappe d'Or, misschien was het wel voor de laatste keer...
Klinkt heel dramatisch maar ik denk dat het wel zo is.
De camping is overgenomen door een hele grote organisatie en die gaan daar mobile- homes en blokhutten neerzetten, dus geen plekken meer voor een gewone camping gast met een tent of een caravan, helaas...
Je zag het nu al, er werd geen onderhoud gepleegd aan het groen, het restaurant was dicht, kortom niet leuk.
We gaan het volgen, voor ons is het heel jammer want wij komen er al 40 jaar, het voelt bijna als een soort thuis. Misschien moet ik een FB-actie beginnen om kampeerplekken te behouden...Of misschien krijgen ze wel geen toestemming { dat hoop ik stiekem }De Franse overheidsmolens malen nogal langzaam en secuur, dus wie weet....
Genoeg hierover, we hebben ook nog de spreuk...
Leuk is ie, en weet je, ik heb ze al aan.....
Vroeger heb ik ergens gewerkt al receptioniste en daar mocht je geen slippers aan en ook geen schoenen met een open teen.....Een of andere idiote manager had dat bedacht. Cliënten mochten namelijk onze tenen niet zien, nou dat was zo wie zo moeilijk daar de balie dicht was en zo ongeveer tot mijn schouders kwam, want ik ben niet zo groot.
Ik heb daar altijd in de zomer sandalen gedragen want het was er ook nog eens bloedheet, daar de klimaatbeheersing niet deugde. Die manager zat natuurlijk in een airco gestuurde kamer, hij wel.
Misschien was het wel een tenenfetejist....
Daarom vind ik de spreuk van vandaag zo leuk....
Hele fijne dag allemaal, groetjes,



2 opmerkingen:

  1. Leuk zoals jij geniet van de kleine en grote dagelijkse dingen. Heb je gemist tijdens de vakantie in Frankrijk. Leuke spreuken die je aan het denken zetten. Ga vooral door want ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha! Met een mooi lakje erop mogen de teentjes bloot hoor

    BeantwoordenVerwijderen