dinsdag 29 mei 2018

Wat wordt het vandaag.......

Silka, mijn lieve hond {soms stout} en ik hebben alweer een heerlijke wandeling gedaan in het park. Zo vredig stil op de vroege morgen. De Fuut was er ook weer met haar gezin, daar kun je echt uren naar kijken hoe dat gaat. Kinderen op moeder fuut haar rug krijgen een visje van vader fuut en om de beurt glijden ze van moeders rug af. Heel veel jonge eendjes, ja, en meestal al groot, zo'n stuk of 6 per eend, dat is best bijzonder want meestal houden ze er maar 1 of 2 over. Er zitten vast geen snoeken in die slootjes.
Dus de dag draait alweer lekker, misschien wordt het wel weer zwemweer.....
Zou zomaar kunnen, inmiddels begint Silka het leuk te vinden.
Een beetje water drinken hier en daar, zo'n leuk fonteintje, nee, dit is niet in Wognum....
Dit is hem van dichtbij.....
Een mooie zonnewijzer {gerestaureerd zelfs } ook nog gespot, mijn verzameling groeit, maar ik kan nog steeds geen zonnewijzer klok kijken, helaas.....
Mooi deurtje, en dat mooie komt ook door de klimop......
En dan ook nog de spreuk...
Helemaal waar.....
Ik heb afgeleerd om altijd eerst al het werk te doen wat ik doen moet voor ik wat leuks mag doen van mezelf...
Dat was best moeilijk.
Kom ik boven, bij mijn atelier, dan kan het zijn dat daar was hangt of strijkgoed ligt, dan had ik de neiging om dat eerst weg te werken. Gevolg, niets leuks gedaan, want dan moest ik weer voor het eten zorgen.
Het zit in mijn opvoeding opgesloten, werk gaat voor het meisje, maar nu doe ik het toch wel anders.
Een gezellige zonnige dag gewenst, met misschien wel waterpret, Silka in ieder geval wel...



2 opmerkingen:

  1. Dat laatste herken ik hoor! Wel alles weggewerkt, maar geen leuke handwerk dingen gedaan!
    Fijne week
    Oh ja, mijn nieuwe blog, oude is verwijderd
    https://inekehube.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen