dinsdag 8 mei 2018

8 mei=bevrijdingsdag in Frankrijk..........

We beginnen met een oprijlaan, cipressen en aan de andere kant lavendel....De lavendel wordt al groen en eind juni staat het volop in de bloei, dan ben ik helaas weer thuis....
Verder was het vandaag Bevrijdingsdag in Frankrijk, een echte feestdag, anders dan bij ons, het hele land lag plat.....geen winkel was er open en bij elk oorlogsmonument zijn kransen gelegd.
Wij waren nog wel even naar een koninklijke markt, zo leek het..
Deze markt was in het plaatsje Petit Palais { klein Paleis }
Zo'n leuke markt, met allemaal lokale producten...
Wil je bloemen in je tuin of groente verbouwen, deze dame en heer verkopen het allemaal, en ze hebben het DRUK!!!! Dat vrouwtje ziet eruit alsof ze dag en nacht in die tuin werkt en slaapt....
Groente, soms maar een soort, bospeen en andijvie en nog wat groene asperges, ze kon op tijd naar huis, ze was in een mum van tijd los...
Aardbeien, en Lekkerrrrr dat ze zijn, heerlijk zoet en groot...Ze doen echt niet onder voor onze zomerkoninkjes.....Deze mevrouw vond het leuk dat ik haar op de kiek zette...Zij is van de aardbeien, haar man van de asperges....
Ja, zo zien die er hier uit....Lekkere dikkerds en niet dradig, heerlijk...
We hebben gesmuld...ham en een ei erbij en een heerlijke knoflooksaus, ja wij eten ze op z'n Frans.
Artisjokken, momenteel het gerecht...ik hou er niet zo van, dus alleen maar een foto...
Courgettebloemen, ook een delicatesse....gewoon op de markt te koop.....
En na afloop doen ze allemaal een koppie op het terras, als er plaats is....Wij hadden geen kans deze keer, het was druk....
Zo gezellig onder de bloeiende kastanjebomen.
Rest mij nog de vraag van het theezakje....

 Ik kan niet kiezen....
De auto- zonder auto was ik hier niet....
Mijn caravan- zonder caravan geen vakantie huis
Mijn kinderen-ja ik ben zo blij met mijn dochters
Mijn kleinkinderen- ik noem ze altijd mijn diamantjes
Mijn hond, Silka,-zonder haar geen hondenwandel vriendinnen, zou ik toch wel jammer vinden
Genoeg gekletst weer voor vandaag, morgen even in Isle sur Sorgue kijken....
groetjes,



1 opmerking: