zaterdag 3 maart 2018

Mijn eerste haakles......

Dit boekwerk kreeg ik mee naar huis, alles staat erin, ook hoe je een patroon moet lezen, en dat wilde ik weten. Ghislaine had ook goede tips om mee te beginnen, ja voor mij was haken net chinees leren en voor anderen is het niet te begrijpen dat je dat niet kan.
Maar goed het was heel gezellig en ik heb zelfs resultaat geboekt.
Dit is ook cursus taal, maar nu snap ik waar het over gaat...
En deze tekeningetjes, dat is geen geheimtaal meer.....

We begonnen simpel, natuurlijk...dit is een plaatje uit een boek en die ging ik maken in 1 kleur. Ik kreeg van Ghislaine een bolletje katoen, mocht zelf kiezen welke kleur, dus rood, en we gingen aan de slag. We begonnen met het haken van een ketting van 4 lossen en daarna vast maken tot een ring, en daar ging het altijd bij mij al mis, ik deed dat niet goed.
Met tips en tricks kwam ik tot dit lapje....
Hier zit wel een fout in, maar al doende leert men...
Gisteravond ook nog een helemaal op mezelf gemaakt....
Als je het kunstje doorhebt, ja dan is alles makkelijk....
Ik heb genoten van mijn gewonnen haakles en ga volgende week weer naar haakles, we bijten nu maar even door, dan kan ik binnenkort hele leuke dingen haken, ook in de caravan.

Vanmorgen heerlijk gelopen in het park met mijn zwartharige vriendin, ik genoot, zij ook, maar anders....

Nee, dit is een oude foto, maar ze keek wel ongeveer zo, heeeeel ondeugend....
Ja, het was weer zover, ze ging niet met mij mee naar huis, GRMPFFFFFF
Ik ben naar huis gelopen want de temperatuur was niet van dien aard dat ik wel een uurtje buiten wilde blijven...
Ze kwam gezellig, op afstand, achter mij aan en ging niet door de poort naar de achterdeur.
Ik dacht, zoek het uit, als het bij ons dan zo niet leuk is, dan ga je maar een ander huis zoeken.
Ja echt, je wordt er af en toe moedeloos van. Vorige week zondag hadden we dit ook al.
Sommige zeggen dan niet loslaten, maar deze hond heeft zoveel energie dat zou zielig zijn als hij nooit los mocht lopen.

Echt ik heb al zoveel advies ingewonnen, en het resultaat is dat niemand het weet.....We zijn zelfs terug naar de hondenschool gegaan, ook daar weten ze het niet...
Wij moeten er mee dealen, zo is het.
Na ongeveer 3 kwartier ging de voordeurbel, mijn buurvrouw met Silka aan haar hondenriem, hij liep bij hun voor het huis en ze kon hem zo pakken..
Daar zakt toch je broek van af,
zij kan hem zo pakken en ik niet.
Goed wij staan open voor tips, wie het weet mag het zeggen, ik luister....
De spreuk:
Dus als ik dit lees dan zou het nog goed kunnen komen....
Oke, ik blijf dromen.....

Fijne Zaterdag,




2 opmerkingen: