dinsdag 13 maart 2018

Een dag met een herinnering.....

Ik begin vandaag eens met de spreuk.....
Eerst geloven, dan zien...
Geloof in de politiek heb ik niet meer, dat wil ik meteen zien en horen en dan weet ik wat ik geloven moet...
Mijn opoe kwam uit een streng gelovig gezin, helaas voor haar, werd zij verliefd op mijn opa, een ongelovige man.
Dit huwelijk zou een slecht huwelijk worden volgens haar ouders, toch zette ze door...
De gevolgen waren vreselijk, meer dan 50! jaar heeft zij haar familie niet gezien. Ze was niet meer welkom, ook niet op de begrafenis van haar ouders.
Mijn opoe geloofde wel, en hoefde daarvoor nooit naar de kerk, het kon ook aan de keukentafel, mooie uitspraak was dat.
Ik heb haar weer naar de kerk gekregen toen ik 8 jaar was voor een kerstviering in de protestantse kerk in ons dorp, zie de foto......
Eerst wilde ze er echt niets van weten maar ze kwam toch.
Ja, wat kan geloof veel verdriet geven...



 Afbeeldingsresultaat voor buurtjeskerk andijk
Hier een oude foto van Buurtjes kerk in Andijk, daar is nu een restaurant in gevestigd, hoe bijzonder is dat.
Vandaag ga ik ook afscheid nemen van de buurman uit mijn jeugd, hij woonde mijn hele jeugd naast ons met zijn gezin.
Het was een leuke tijd toen hun naast ons woonde.
Hij was ook onze zwarte Piet, en daar maakte hij behoorlijk werk van, ben menigmaal heel erg geschrokken van de grappen die hij uithaalde op pakjesavond.
Hij en zijn vrouw waren hele goede vrienden van mijn ouders, dus dat schept een band.
Nu zijn hun kinderen ook hun beide ouders kwijt, en zo gaat de tijd voorbij en neem je toch wel regelmatig afscheid van dierbare mensen, ook dat hoort bij het ouder worden.
Rust zacht Ome Piet, ik vond u een hele leuke man.

Ik hoop dat het ook nog wat droger wordt vandaag, de paashazen verzuipen zowat met hun eierenmandjes....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten