zaterdag 24 februari 2018

Vandaag 24 februari......

Vandaag 55 jaar geleden was er een toertocht met auto's op het ijs van het IJsselmeer....Ik bezit een aandenken aan die dag, een Makkummer tegeltje met de route erop aangegeven. Er zit ook een fout in de tekst, kijk maar goed...er staat 
Drie IJsselmeer Stenen ipv Steden....
Deze tegel moest natuurlijk heel snel gemaakt worden, vandaar de fout denk ik....
Deze tegel was van mijn oom en tante en ik weet dat de auto's op het ijs reden want ik woonde vlakbij het IJsselmeer, het was echt heel apart om te zien.
Hier staat mijn tante in Andijk bij het ANWB bord dat de weg wijst, en je ziet ook nog wat auto's...Er waren zelfs tankstations op het ijs, te gek...Zou nu niet meer kunnen denk ik.
Verder is vandaag mijn lieve vriendin Betsy jarig, ga zo even koffie bij haar drinken.
Heb natuurlijk een kadootje mee....
Een naaldenboekje, met haar naam erop, en erin zitten hele speciale borduurnaalden.
Een dikke en een dunnere naald met een bolletje aan het eind. Die borduren zo fijn, dus die heb ik voor haar gekocht, en nog een borduurpatroon natuurlijk van een schaapje.....
Misschien wil ze ook wel aan het rozentasje beginnen dan heeft ze alvast beginners borduurzijde, in rood en blauw.

De spreuk van vandaag is ook wel leuk en toepasselijk...
Ik doe aan alle 6 items mee, echt iedere dag...
Lachen is gezond en heerlijk om je tranen met tuiten te lachen...
Iedere dag is een feestje als je maar weet waar de slingers hangen....
Ik koester alles wat er in mijn leven is gebeurd, vooral de herinneringen daar aan...
Wensen heb ik niet meer zoveel, de enige wens die ik heb is dat ik nog tijdje van alles mag genieten in een redelijke gezondheid, samen met mijn lief...
Ik heb mijn lief  dagelijks lief, het is mijn maatje....
Ik verwonder mij over de kleinkinderen wat die allemaal op jonge leeftijd al weten en doen...

Ik ga jullie een fijne zaterdag wensen, met een glimlach,



1 opmerking:

  1. Leuk, foto's uit de oude tijd, 55 jaar geleden was ik nog zo jong ;-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen