maandag 26 februari 2018

The day after......stamppottenzondag.....

Gister had ik weer stamppottenzondag in thuisrestaurant Blaauw. Wat had ik gemaakt dit jaar...
Wel begonnen met een groentebouillon, een smaakopwekkertje, licht en luchtig...heerlijke soepstengels erbij, van de Lidl, die had italiaanse soepstengels, echt heel lekker...
Daarna kwam de stamppot....
Niet zo ingewikkeld, zuurkool met een twist, een lekkere twist.
Aardappels, lekkere kruimige, zuurkool met kruiden, uitgebakken bacon in stukjes genipt erover heen, in het achtergebleven vet van de bacon had ik blokjes knolselderij gebakken, en ik had een hele knolselderij in blokjes meegekookt met de aardappel en tot puree gestampt en door de aardappelpuree gemengd. Later zijn ook de blokjes gebakken knollselderij door de zuurkool met puree geschept.
Echt een heerlijke twist.
Ook het vlees wat we hadden was heel lekker, namelijk gebakken casselerrib, een karbonaadje die is gepekeld en gerookt, echt Heerlijk.
Het toetje was gebroken stroopwafel in kleine stukjes onderin een glazen potje, een bol vanilleijs, een stoofpeertje {zelf gemaakt, echte giesen}daarna slagroom en mascarpone door elkaar gemengd en een klein stroopwafeltje bovenop.
Smullen toch!!!
Ja, en dan heb je dit op je aanrecht de volgende morgen, niet erg hoor...
De was hangt al, de afwas is ook al gedaan en weer opgeruimd, de bloemen die ik had gekregen staan ook al in een vaas, kortom de morgenstond gaf goud in de mond.
Het mannetje moest toch vroeg op want die maakt met zijn speelgoed ons landje weer onveilig, dus ben ik maar meteen aan de slag gegaan.
We hadden een leuke gezellige stamppottenzondag met elkaar...
iedereen weer gesproken, gezellig....
Volgend jaar weer? Ja, natuurlijk, dat doen we.

Ik heb ook nog een spreuk....
Volgens mij is dat gister wel gelukt.....
Wens jullie een leuke maandag, vanmiddag ga ik lekker quilten, dus met andere woorden...
Ik Ben Niet Thuis!
Terwijl ik dit opschrijf gaat de bel....
Jongste dochter met Phlynnie, komt even een bakkie doen, gelukkig was ik nog wel thuis.
Groetjes...



1 opmerking: