vrijdag 23 februari 2018

Ik heb gewonnen!!!!

Het is echt niet te geloven maar ik heb een haakles gewonnen bij Madeliefjes Haakwinkel in Enkhuizen. Echt, ik was er stil van...dat gebeurt niet zo snel, dat ik ergens stil van ben.
Wil eigenlijk al heel lang haken, vanuit bovenstaand boek, maar ik kan wel haken maar geen patronen lezen.....
De steken weet ik wel, stokje, en ketting en dubbelstokje en vasten, maar hoe lees ik dat op het patroon.
Kijk dit is zo'n patroon....
En nu ga ik het leren, de 1e les krijg ik en de andere ga ik  volgen....Komt het toch nog goed op m'n oude dag.
Vroeger op school wel haken geleerd maar nooit hoe je zo'n patroon moest lezen, eigenlijk ook gek...
Niets meer aan te doen, mijn oude school is jaren geleden gesloopt, dus verhaal halen kan niet meer. Nu is mijn hoop dus gevestigd op  www.madeliefjeshaakwinkel.nl,  geweldig....
Ik heb jullie een link gegeven naar hun site, kunnen jullie ook even kijken.
Deze randjes, zo mooi...
of...
Deze, aan elkaar, een mooi dekentje....
En deze dan, echte Granny"s, dat wil ik zo graag maken.
Afijn het gaat gebeuren, vertel jullie er later meer over...
Vandaag ga ik ook nog voorbereidingen treffen voor Stamppotten zondag in Thuis restaurant Blaauw...
Een ding heb ik al gedaan, de stoofpeertjes, ja echte Giesen, staan al op....Nee, daar maak ik geen stamppot van, wat wel .....
dat is een verrassing, de stamppoteters kijken mee, weet je....

We hebben natuurlijk ook nog een spreuk:
Dat moest ik altijd doen van mijn vader.....Moest er meteen aan denken toen ik deze spreuk las.
Het gaf je wel een andere kijk op dingen, maar of ik het daar nou altijd mee eens was....mmmmm

Ik wens jullie een fijne vrijdag, wel koud, en hier is de zon zich al weer aan het verstoppen, dus zo zonnig al gister wordt het niet, jammer....
Zet je glimlach op, het staat veel leuker en iedereen glimlacht terug...



2 opmerkingen: