vrijdag 16 februari 2018

Borduurvirus.....

Ik ben weer gezellig aan het borduren, het rozentasje, maar dan blijf ik natuurlijk evengoed kijken naar nieuwe projecten....Alsof borduren snel gaat, nee natuurlijk....
Kreeg deze week van vriendin Anneke nog een pakketje borduurgaren, zij is haar voorraad aan het opschonen en wat ze kwijt wil krijg ik, ik vind zelf dat ik een goed doel ben voor het doneren van borduurgaren. Soms maak ik iets kleins en dan hoef je helemaal niet de exacte kleur te gebruiken dan volstaat een kleurtje die ernaast ligt ook wel.
Wat ik ook nog heb gedaan op borduurgebied was het na bestellen van 3 borduurbladen, helemaal in Spanje...Ja, Franse bladen zijn het, en het hoofdkantoor zit in Spanje, zal wel net zo zijn als bij ons, Spanje is vast voor de Fransen gunstig qua belastingen net als bij ons België....
Dit zijn ze.....
Ik had het blad van september/oktober gekocht in Frankrijk en toen zag ik dat daar een heel mooi project in stond wat in 4 afleveringen geplaatst zou gaan worden.....
Dus nu heb ik juli/augustus, november/december en januari/februari na besteld, het ging heel makkelijk en duurde maar 2 weken, goeie service.
Zal ik het project even laten zien, het is een letterlap....
Deze kleuren zou ik niet gebruiken, maar dit is de oude originele lap, van 1926!!! Het is wel mooi om te zien dat er toen al zulke mooie kleuren waren.....Hij is ook echt anders als de merklappen die je bij ons ziet, die bloemenrand is erg mooi.....
Er wordt ook een voorbeeld gegeven...
Beige en bruine tinten en een blauwe ondergrond met grijze tinten, die vind ik erg mooi...
Hier zie je patroon nummer 4, dus ik kan ze maken als ik tijd heb, dat is bij mij wel eens het probleem, tijd....
Nou nee, ik wil te veel, dat weet ik ook wel, maar toch, soms denk ik zal ik 's nachts maar doorwerken, dan is het wel lekker rustig, niemand die je stoort of je nodig hebt.....grapje, ik kan dat niet eens want ik heb mijn schoonheidsslaapje hard nodig......

Van de spreuk wordt ik wel erg blij vandaag
Dat geld dus ook voor mij.....
Nou, doe er maar mee wat je wilt, zet je glimlach op je gezicht, de zon schijnt volop, dus wat kan er vandaag mis gaan, niets toch???
Vanmorgen in het park was het al merkbaar dat het een mooie dag zou worden, hondje blij en ik blij.
Groetjes,






2 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk en een vrolijk blogje zeg.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig patroon!!! Ik denk dat ik ook maar weer eens wat ga borduren.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen