vrijdag 19 januari 2018

Van Maandag naar Vrijdag lijkt wel 1 dag....

Na de storm van gister begin ik dan maar met deze foto, dit is namelijk een reus van een boom. Deze staat nog, maar er waren er toch behoorlijk veel omgewaaid. Deze storm deed mij echt denken aan de storm van januari 1990. Dat was voor ons een vreselijke storm, daar mijn schoonvader toen om het leven is gekomen, Nee, niet door de storm, zijn hart hield er mee op, maar de impact hier in de buurt was wel groot, want iedereen dacht dat het door de storm kwam.
Goed onze haren zijn weer lekker opgeschud en alle muizenissen zijn weer uit onze hoofden geblazen, we kunnen er weer tegen aan.
Maar wat gaat de week snel, zo is het maandag en nu al weer vrijdag, net of ik een stukje heb gemist...
Blader zo maar even door wat oude kiekjes, en toen kwam ik deze tegen, zo'n mooi gesmeed hek met een prachtig ornament erin gemaakt, dat moet ik dan op de kiek zetten, en jullie mogen het zien. Ik kan wel een hele collage van ornament foto's maken....
Kijk hier is nog zo'n leukerd, boven aan een hekpoort bij een wereldberoemde wijnstreek, de Moulin=Molen wijnen...
Dit soort dingen zie je gewoon heel veel in Frankrijk, en ik let op, dus ik zie ze ook.
Maar ook deze uithangornamenten zie je veel, soms wel moeilijk te fotograferen door de stand van de zon, of klimop planten, maar deze is goed gelukt.
Hier heb ik er denk ik ook al wel zo'n 40 verschillende van. 
Nou toch wel even leuk om dit te zien, zomaar een klein tripje in het buitenland terwijl je dit doodgewone blogje van mij leest. Goed gevoel geeft dat toch?

Heb ik ook nog een leuke spreuk....
Ja, waren we maar niet zo onzeker over onszelf, iedereen heeft kwaliteiten, en iedereen ziet er op z'n eigen wijze leuk uit, en daar mag en moet een ander zich niet mee bemoeien.
Als je beiden precies - goed zo bent-, vul je elkaar mooi aan.
Met de glimlachende sneeuwman wens ik jullie een leuke vrijdag....
Ik ga soppen...ik ben geen shop-aholic, maar een sop-aholic, dat is echt iets anders.


1 opmerking: