dinsdag 2 januari 2018

Kerst 2017.....weer naar zolder.......

Zo, al een doos gevuld met kerstspullen....alles kan weer naar zolder tot volgend jaar 6 december...
Toen ik het afgelopen 6 december wilde pakken had ik het idee dat ik het nog maar pas had opgeruimd.
Maar goed vandaag gaat alles weer achter de luiken tot volgend jaar.
Deze leuke trollen ook, mogen weer een slaapje houden in een donkere doos...
Deze boompjes mogen afgetuigd en alle balletjes weer netjes in de doosjes, het lichtsnoer netjes opwinden, want anders heb ik volgend jaar een probleem. De kerststal ontmantelen, mijn schoonmoeder deed dat altijd pas na 6 januari, 3 koningen....Eerder mochten zelfs de koningen de stal niet eens betreden.
O, wat pleeg ik toch een heiligschennis, hier staat alles meteen in de stal, de herders en de koningen, de schaapjes en de os en de ezel.....Ik vind dat gewoon gezellig.
De ramen gaan we gelijk ook maar lappen, ik binnen en manlief mag ze buiten doen. Hij kan er namelijk zo bij en ik moet op een trapje klauteren, dus......

Ook weer leuke spreuk, die gaan gewoon door.....
Ik heb geen goed voornemen voor dit jaar, heb alles al gehad, het mag blijven gaan zoals het gaat.
Ik ga wel wat meer proberen te genieten van de momenten, zoals die zich voordoen in de natuur, mijn kleinkinderen,  kinderen, mijn man, de hond, de katten, soms een lekkere maaltijd, mijn vriendinnen en vrienden......Iets bewuster leven, en niet zo gehaast...
Ja, dat is het goede voornemen, ik heb er een....
Ik ga onthaasten....
Ik groet weer met de sneeuwman en een glimlach,



3 opmerkingen:

  1. Wat een goed voornemen. En spulletjes opruimen voor 6 januari was bij ons exact hetzelfde, eerst de 2 koningen bij de kerststal.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel 3 koningen i.p.v. 2. Weer eens niet goed opgelet ;-)

      Verwijderen
  2. Oma kijkt toe vanuit de hemel hè, foei!

    BeantwoordenVerwijderen