woensdag 1 november 2017

Leesvoer......


We beginnen vandaag even met een heel mooi hollands plaatje. Deze foto is gemaakt langs de buitenmuur van het Zuiderzee museum in Enkhuizen.
Ik wilde eigenlijk wat vertellen over Netflix. Dat heb ik sinds kort en dat is leuk.
Ik keek wel eens op BBC- first de serie "Call the Midwife", en dat vond ik leuk, maar tijden zag ik het niet, jammer maar helaas.
Nu heb ik Netflix en heb ik inmiddels alle afleveringen gezien, zo mooi. 
Ik heb ook gezien dat ik voorlopig heel wat series kan bekijken, want Netflix heeft veel te bieden.
Nu kijk ik de serie "Outlander", ook wel eens een aflevering van gezien op België- een, maar ja dan had ik er daarna weer 2 gemist.
En ik wilde deze serie graag zien want ik heb deze boeken gelezen. Het zijn er 7, en ze zijn dik.

De reiziger-cyclus van Diana Gabaldon.
Kijk hier zie je ze allemaal, hele dikke boeken, maar o zo mooi om te lezen. Het is eigenlijk een romantisch geschiedenis verhaal dat zich afspeelt in de Schotse Hooglanden.
En daar ben ik geweest, dus er is veel herkenning, en de serie is ook opgenomen in Schotland.
Het verhaal begint met de verdwijning van een jonge vrouw in 1945. Zij verdwijnt op mysterieuze wijze door aanraking van een steen die in een cirkel staat.....Waar staan die stenen, in Craigh na Dun, ik weet dus waar, echt zo bijzonder.
Ook de grote opstand van de Schotten tegen de Engelsen komt in het verhaal voor, dit was bij Culloden, je voelt het daar nog steeds, heel apart.
Als deze vrouw verdwijnt komt ze terecht in het jaar 1745, en dan begint het verhaal van het reizen door de tijd. 
Mocht je ooit deze boeken kunnen kopen, dan zou ik zeggen doen, je bent uren van de wereld en  dan lekker in Schotland, het is goed voedend Leesvoer.
Kijk zo mooi is het daar, dit is in de buurt van Inverness....het is een foto van een foto...
Deze ook, en de serie speelt zich dus in deze omgeving af.
Misschien een leuke tip, als je Netflix hebt om dit te kijken. Ik geniet er erg van.
Zo dan zijn we nu bij de spreuk gekomen...
Dat gebeurt mij dus dagelijks, voor ik het weet is het 5 uur. Misschien moet het toch anders.....
Geniet van de midden van de week, Wensdag, geloof ik....
groetjes, met een glimlach.....
Marion.


1 opmerking:

  1. Bedankt voor de tip Marion, ga op zoek naar deze boeken of misschien begin ik ook met Netflix, we hebben het wel, maar nog niets mee gedaan. Manlief wel hoor, hij kijkt graag films, van die gewelddadige, waar ik niet van hou :o
    Fijne dag (leuke spreuk, ook herkenbaar voor mij)

    BeantwoordenVerwijderen