zaterdag 7 oktober 2017

Het een en ander......


Herfst...
meer hoef ik er niet aan toe te voegen...
Zo is ook de Bereklauw zo'n mooie plant nu in de herfst.
Als die mooi is ingedroogd kun je hem jaren bewaren en hij staat heel decoratief. Zo nu en dan even met de föhn stof afblazen ....
Je moet hem, als je hem wilt gaan plukken, wel met een zaag  afzagen, de stengel is net hout.
Dit is geen Bereklauw maar ingedroogd fluitenkruid, ook heel mooi.
Nu heb ik op mijn franse reis weer iets nieuws gevonden....
Zonnewijzers....
Deze is heel erg mooi.....
Deze is heel oud, stond op een kerkje uit 1860......Je kan ook zien dat hij is gerestaureerd....
Nog een oudje.....
En die nu komt is vrij modern...
Het is net een klok, maar schijn bedriegt....
Toch weer een leuk item om wat mee te doen.
De spreuk:
Volgens mij zegt iedereen dit wel eens.......Ik had zelf nooit gedacht ooit nog in een dorp te wonen, want het dorp waar ik geboren ben vond ik saai, dus ging ik in de stad wonen, en zie , ik woon nu alweer 23 jaar in een dorp. Je weet maar nooit!
Nu nog een frans plaatje, ja, jullie moeten er aan geloven....
Een prachtig hek voor een wijn domein....
hier een detail....
Dat doet het ook leuk.
Ik wens jullie een fijne zaterdag, met helaas herfstachtig weer, maar wel weer om wat in huis te doen. Een goed boek, met wat lekkers en heerlijke kop koffie of thee, een handwerkje misschien, er is heel veel te verzinnen.
Ik heb het rijk alleen vandaag, het mannetje is met auto's aan het spelen op de wegen van Nederland.
Groetjes,







1 opmerking:

  1. En heeft pappie lekker gespeeld 😀? Mooi dat hek voor het wijn domein.

    BeantwoordenVerwijderen