woensdag 4 oktober 2017

4 oktober = Werelddierendag.......

Leuke spreuk vandaag......
Mijn vleugels klapwieken al enkele jaren, hoewel de laatste drie jaar iets minder. Mannetje met pensioen, dus mag ik het ook wat rustiger aandoen. Maar ik weet nog goed hoe het voelde toen ik voor het eerst ergens ging werken...
Ik was 12 jaar en mocht op zaterdag bij een mevrouw het huishouden komen doen. Ramen lappen, stofzuigen, de bijkeuken opruimen en dweilen, de badkamer schoonmaken en , ja dit is een belangrijk detail, mevrouw heur haar doen.
Ik was daar aangenomen omdat ik krulspelden kon zetten, en moest dat dus iedere zaterdag bij die mevrouw doen en daarna ook nog mooi opkammen. Zij spaarde iedere week de kapper uit en haar huis was ook nog eens netjes.
Maar goed vandaag dus ook Dierendag...
Die van ons zijn wel bofkonten vind ik zelf....
Lekker mee op vakantie.....
Kun je lekker af en toe snel even op de bank gaan zitten......{dat mag eigenlijk niet}
Silka kijkt hier ook betrapt.
En wat dacht je van onze Joep....Welke kat gaat zo vaak naar het buitenland en loopt dan ook nog eens vrij rond......
Ja, dat is echt bijzonder, ik kan er wel een boek over schrijven, deze kat is echt heel apart.
Hier geniet Joep even van het uitzicht op de druivenvelden, daar wonen namelijk padden en muizen en soms probeert hij die te vangen.
Het blijft bij proberen want een blikjes kat heeft nooit genoeg honger {gelukkig}
Maar ik heb nog lieve kat.....
Dit is onze Peppie, eigenlijk de kat van onze dochter, maar hij woont nu bij ons.
Op vakantie kan hij niet want het is een bangebroek. Schrikt van alles wat beweegt en is het liefste thuis. 
Gelukkig hebben wij hele lieve buren die graag op Peppie passen als wij er niet zijn. Peppie gaat zelfs bij de oppas voor het raam zitten en weet dus heel goed waar hij moet zijn voor een hapje en een aaitje.
Gezellig,  huisdieren, ik kan niet zonder.
Ik wens alle dieren een gezellige verwendag, die van ons hebben alle dagen dierendag maar er zijn ook anderen en daar moet je vandaag maar eens aan denken.
Groetjes en een fijne dag,


2 opmerkingen:

  1. Leuke foto's van de beestenbende. En ze hebben maar mazzel dat ze bij jullie mogen wonen 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat jullie peppie geadopteerd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen