zondag 17 september 2017

Zaterdag=snackdag, oftewel makkelijk...

We beginnen bij het einde van de dag. Zaterdag is ook op de camping een makkelijke dag qua eten, dus namen we een tomatensoepje met stokbrood, wel zelfgemaakte soep natuurlijk, en een heerlijke frikandel speciaal. Voor de balletjes in de soep had ik gekruide worstjes gekocht en die in stukjes geknipt, eerst even in olijfolie licht aangebakken en daarna de bouillon erop en de soepgroente, het was een top soepje geworden. 
Met een grillpan en een inductieplaatje kan je BBQen, dus zo gaar ik mijn frikandellen. Er stond een Nederlandse vrouw naast mij en die zei: het lijkt wel of ik frikandellen ruik......
Ik zei dat klopt, ....Heb je dan een frituurpan mee....Welnee, dat doe je zo en zo...
Ze gaat nu ook een grillpan kopen en een inductieplaatje. Weer een fan erbij, dat vind ik nou leuk.

Maar wij zouden wij niet zijn als we gister geen lekker Beaujolais wijntje hadden gescoord.
Er is hier in het dorp Fleurie een hele grote Cave {wijnkelder} die deze wijn verkoopt. Helaas niet los { en vrac } maar wel in kartonnen. Die hebben we dus gehaald en het is een heerlijk wijntje, heel fruitig.
Bij die cave waren ze druk aan het werk, de karren met druiven reden af en aan, je werd bijna dronken van de geur alleen al.
Le vendange est commence = de druivenpluk is begonnen.
Zien jullie het plaatje op de wijnverpakking, op de volgende foto staat het kerkje ook.
Wat hebben we nog meer gedaan...
Een rit door de druiven gereden, en vanaf de camping zag ik boven op een heuvel een kerkje....
Waarom zet iemand een kerkje op een heuvel...
De foto die ik ervan gemaakt heb is wel heel mooi geworden vind ik zelf. We dachten dat je er alleen met de benenwagen kon komen maar nee, het kon ook met de auto.
De kerk is op zaterdag middag en op zondagochtend geopend.
Wat heb ik nog meer gespot...
Natuurlijk een wijnkasteel, mooi gerestaureerd en volop in bedrijf, qua wijn winning.
Ook nog hele mooie deuren...
Echt zo fraai, die zie je zelden en dan ook nog redelijk in tact. Het huis stond leeg dus lang zullen ze niet meer zo fraai blijven.......
Nou tot zover maar weer, geniet van de zondag..
groetjes,



2 opmerkingen: