zaterdag 23 september 2017

Bourgognewijn en genieten in Meursault...........

Als je hier ooit geweest bent dan is deze foto heel herkenbaar. Wij zijn nu in de Bourgognestreek in het plaatsje Meursault. Een geliefde plek van ons, wij komen er al 40!! jaar. Met mijn ouders kwam ik hier al, en het blijft ons trekken. De omgeving is hier zo mooi, daar genieten wij beiden erg van.
Wel een laat blogje vandaag maar ik moest eerst even boodschappen doen en de winkels sluiten hier om 12 uur, vandaar.
Kijk hier onze Morgon wijn, wat zal dat lekker smaken. We gaan hem opdrinken met Kerst, dus dan horen jullie meer, even geduld....wij dus ook......
En deze zagen we ook nog staan, nog 2 flessen, de beroemde Moulin a Vent.....Kerst heeft 2 dagen toch, dan deze 2e kerstdag......
Even terzijde, ze komen wel mooi uit op mijn quilt.....
Voor nu hebben we al een jerrycan van 5 liter laten vullen, dus het komt helemaal goed met ons. Misschien denken jullie dat we alcoholisten zijn, maar dat valt wel mee hoor. We genieten van een goed glas wijn bij de maaltijd en doen na de maaltijd nog wat franse kaas, met nog een glaasje wijn. Valt dus wel mee.
Gisteravond steeg er vlakbij de camping een ballon op, mooi hé, zo dichtbij.
De druivenpluk is hier al ten einde, want die begon al in de laatste week van augustus, erg vroeg dit jaar. De meeste wijnboeren zijn tevreden want hier hebben ze aardig kunnen oogsten, geen last gehad van de vorst gehad dit voorjaar. Weten jullie nog dat ik verteld heb over al die vuurtjes in de wijngaard, het heeft dus z'n effect gehad, gelukkig voor de wijnboeren, en voor ons.......
Ik heb nog wat leuks.....
Een elektrodraad vol met zwaluwen, een gekwetter van jewelste....
Ik blijf dat zo leuk vinden, al die vogeltjes naast elkaar  druk in gesprek...
Kijk hier kun je ze wat beter zien.
Mijn verhaaltje is uit, ik heb alles weer verteld, tot de volgende keer,
groetjes,




1 opmerking:

  1. Wat schattig al die vogeltjes op een rijtje 😄. En hier ook een heerlijke zonnige zaterdag xx

    BeantwoordenVerwijderen