zaterdag 19 augustus 2017

Wel 50 grasmachines.....

Nee, dit plaatje is niet op de Veluwe, maar gewoon in het park van Wognum. Mooi is het hier, en wat lopen daar in de verte, ja dat zien jullie goed, een kudde schapen.
Onze gemeente doet aan Landschapsbeheer, of is het een bezuiniging......
Keurig afgezet staan de grasmachines hun werk te doen, en er is echt veel te doen....
Kijk dit moeten ze nog "maaien" Ik denk alleen, is het niet wat laat, het onkruid is bijna net zo hoog als ik, en lusten deze grasmaaiers dat wel...
Ik zag dat ze ook veel laten staan, gelijk hebben ze, volgens mij zijn bepaalde dingen ook voor een schaap niet lekker.
Nieuwsgierig zijn ze ook...
Ik was hier vanmorgen al met mijn grote vriendin, Silka en toen kwamen we Marlies met hond Keessie tegen, dus dat was gezellig lopen, en daarna ben ik  nog even met de fiets teruggegaan om ze op de kiek te zetten. Het is toch wel geinig, al die grasmaaiers..........

Gelukkig dat ik het wist anders had Silka denk ik alle schapen bijeen gedreven want ja de Bordercollie genen doen dan toch hun werk.

Hier heeft onze gemeente ook een bezuiniging doorgevoerd..
Waar al die mooie bloeiende planten staan was eerst gras. Gras moet je maaien, dus dat ging eruit, en toen kwam er met hulp van de bewoners dit voor terug. Een zeer fraai gezicht, en het bloeit al de hele zomer, doordat ze verschillende bloeiers na elkaar hebben gezet.
Er is hier vannacht zoveel water gevallen dat de eendjes in een plas op de stoep kunnen pootjebaden...
Wat heb ik nog meer te melden, de spreuk natuurlijk.....
Ja, die andere hand heb ik nodig en denk bijna iedereen wel. Samen sta je immers sterk.
Bij mijn lief en mijzelf is dit zeker het geval, doordat ik zijn hand vasthoudt sleep ik hem door alle moeilijke momenten heen, en zonder hem zou ik maar half leven en half genieten van wat er op mijn pad komt.
Gezellige zaterdag, groetjes, Marion. 



1 opmerking:

  1. Vind het zo leuk, die spreuken. En wat vrolijk om zulke bloeiende borders te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen