dinsdag 15 augustus 2017

We borduren nog even verder.....

Dit is een patroontje van een antiek merklapje dat je nu gratis kunt krijgen bij Soed idee. Het is de Summer SAL. Zij doet ieder jaar wel zoiets en iedere week is er het randje per week project.



Hier is een link naar haar blog, echt voor de bordurende  onder ons een heel leuk blog.
Morgen komt het laatste deel van het merklapje, dus ik denk dat ik hem wel ga maken.
Ik hou van merklapjes....

Deze heb ik ook gemaakt van een gratis patroontje....volgens mij ook van Soed idee, ik voeg altijd dan mijn eigen initialen toe en het jaartal.
Dit was de eerste, daar heb ik 40 jaar geleden 3 maanden over gedaan. Het is een hele oude letter/merklap en het origineel hangt in het binnen Zuiderzee museum in Enkhuizen. Daar verkochten ze toen ook het patroon. De kleuren spraken mij toen erg aan, en tijdens het borduren moest je zomaar verder met een andere kleur. Dat was origineel want als de borduurster haar garen op was ging ze verder met een ander kleur, heel apart...
Op de foto's is er wel wat spiegeling maar ze van de wand halen was geen optie want dan krijg ik ze er bijna niet meer aan, sorry..
En dan deze 2, echt die zijn mij heel dierbaar....
Gemaakt door mijn moeder, die was toen 7 jaar oud. W en S staat voor Westerschool....
en dan heb ik ook deze....
Ja, je denkt hij is hetzelfde, maar dat is niet zo, deze is kleiner, en gemaakt door een zus van mijn moeder en die was toen 9 jaar oud.
Er was toen waarschijnlijk minder geld dus werd de lap kleiner.
Ik vind ze heel mooi en ze hangen bij mij gezusterlijk naast elkaar...

Rest mij nog de spreuk.....
Deze is heel leuk, ik ken echt zoveel leuke mensen en ik vind het ook fijn dat ik ze ken. Met de een heb je een speciale band en de ander kom je af en toe tegen en dan babbel je met elkaar alsof je elkaar gister nog hebt gesproken. Met weer anderen heb ik een hobby band en dan zijn er ook nog stel waar ik gezellig mee aanzit, of ga kamperen.
En dan natuurlijk nog mijn 2 vriendinnen, fijn dat ik ze nog steeds ken!
Kijk hier heb je ze, zo gezellig hebben we het altijd....
Wens jullie een gezellige dag en denk maar eens na wie je allemaal kent en wat dat voor je betekent, echt leuk om dat te doen, vele gezichten passeren dan de revue...
groetjes,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten