maandag 10 juli 2017

Onze zomerse "stampottenzondag"variant.........

Kijk deze vond ik wel toepasselijk voor vandaag, ik doe mee, jullie ook???
Gister een heerlijke middag en avond gehad bij vrienden Jan en Marlie. Zij moesten de stampottenzondag zomer editie verzorgen. Wij doen dit altijd op de eerste zondag in juli, en soms op de tweede zondag, zoals gister. Helaas waren Gerard en Caty verhinderd, zij vieren hun eigen versie in het Franse land, dus geen nood, zij komen wel aan hun trekken.
Wij kwamen dat gister ook....
We begonnen met een heerlijk soepje....
Dit was echt heel lekker, met room en croutonnetjes, en het had ook nog een Canadees tintje.
Marlie had haar neef uit Canada op visite met zijn zoon en die is kok! Dat was een mazzeltje voor ons.
Marlie haar neef woont al 50 jaar in Canada, maar spreekt nog goed Nederlands, zijn zoon jammer genoeg niet, dus ons Engels werd ook nog even uit de kast gehaald. Leerzaam toch weer.
Daarna kregen we lasagne a la Jan en Marlie, heel lekker, en goed gevuld.
De buikjes waren al aardig bol na dit gerecht...

Altijd lekker, een frisse salade.....
Tot slot nog een heerlijk vruchten toetje met ijs en slagroom...helaas geen foto van gemaakt, het smolt, dus ik moest dooreten.....
Het was weer een geslaagd diner.
Tegen 11 uur weer op het fietsje naar huis, goed voor de lijn nietwaar, en dat was best lekker nog. Gelukkig had ik wel een vest mee genomen want dat was wel nodig.
Vandaag ga ik weer lekker eten, franse ratatouille, nou eet ik eigenlijk nooit niet lekker maar dit terzijde.
Broer komt bij ons eten want hij gaat met manlief even een kast verplaatsen bij Marloes. Daar komt morgen een behangmevrouw, die heeft ze gevonden op het internet, en die gaat behangen dus moet de kast even van z'n plek.

Wat je toch allemaal op het internet kunt vinden tegenwoordig, ik bedoel maar, een behangmevrouw!

Nou heb ik bij de Lidl een mooi apparaat gevonden...
Ze wisten zeker dat het gebeuren moest dus deze verkochten zij afgelopen week, dat noem ik nou mazzel. Wel duur hoor € 5,00.
Straks ga ik even koffie drinken bij oud collega's van mijn warme bakker werkperiode, heb er zin in, lijkt me heel gezellig.
Dus jullie ook allemaal een gezellige dag.
Dit berichtje is voor mijn vriend Bal,
{ ben eerder opgestaan om dit verhaaltje alvast speciaal voor jou te schrijven, geniet ervan}

groetjes,



1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk diner. En wat een toeval dat je dit apparaat vond! Wel prijzig inderdaad 😂

    BeantwoordenVerwijderen