dinsdag 18 juli 2017

Niet gezocht.......wel gevonden.....

Gisteravond was ik lekker foto's aan het uitzoeken. Alle foto's met deuren bij elkaar en alle foto's met ornamenten, en alle foto's met de berg colls...Dus jullie begrijpen het al, een leuk werkje. Je bent zomaar weer even in gedachten bij die vakantie die in dat foto mapje aan foto's zit.
Vond ook bovenstaand fotootje, ik was hier bijna 8 jaar, het was 2 dagen voor mijn verjaardag en ik mocht op de pasfoto. Nou dat was wel een dingetje vroeger. Ik weet het ook nog dat ik  recht moest staan en een beetje opzij moest kijken. Brigitte Bardot achtige foto...ik had mijn haren vaak zo, was heel makkelijk met een kunsthaar rolletje erin en dan had je een dot. lintje erom en klaar weer.
Maar ik vond nog meer...
Ooit heb ik deze foto gemaakt, een van mijn eerste deuren. Ik wist het niet meer, kon hem ook nooit vinden. Als wij in de plaats Beaune zijn zoeken wij steeds naar deze deur om er een nieuwe foto van te maken, want hij is voor mij spectaculair lelijk, dus mooi! Maar zien jullie boven die deur dat witte bordje, daar staat de straatnaam. Met de loep ontcijferd en toen op streetvieuw opgezocht. Wat zijn computers dan toch weer handig. En wat denk je, we vonden hem gewoon. Dus bij het volgende bezoek aan de stad Beaune ga ik een nieuwe foto maken.
Gister samen met manlief deze schaduw 3hoeken opgehangen, heel fijn. Doordat er geen coniferen meer staan hebben wij minder schaduw en toch heb je dat af en toe nodig. Wij waren dus even wezen shoppen bij de gevaarlijke winkel die ACTION heet, en daar hadden wij deze 3 hoeken gevonden, de oude coniferenstammen dienden als basis voor het ophangoog. Klaar was Kees.

Heb ook nog wat gedaan op handwerkgebied...
De letters waren al geborduurd, nu zitten ze op de vlaggetjes. Ischa zijn vlaggetjes zijn ook klaar, 31 augustus kunnen ze hangen dan wordt mijnheertje 2 jaar. Ik had nog zo'n leuk stofje van roadrunner, en daar heb ik ze op genaaid, leuk geworden toch? Nog 2 vlaggetjeslijnen te gaan....

De spreuk van vandaag....
Ja, wat moet je ermee, neem het mee als bagage zeg ik dan altijd, maar het is wel waar. Als je liever ergens geen antwoord op wil geven stel je vaak een andere vraag....
Goed, geniet van het mooie zomerweer, 
groetjes,





1 opmerking:

  1. Heel mooie foto is dat van jou mama. En wat een handige 3 hoeken, helemaal hip ook.

    BeantwoordenVerwijderen