zaterdag 22 juli 2017

Een vrije vrijdag.....


Mijn lief had een klusje gister, hij was de hele dag op pad, wat betekent dat voor mij....wel ik kon even doen wat ik graag wilde doen, gewoon niks. Het was mooi weer, dus eerst even een was gedraaid, opgehangen en toen heerlijk genieten in de tuin. Nog wel even een emmertje onkruid bij elkaar gezocht, och helemaal niets doen valt niet mee, maar daarna zat en lag ik heerlijk in het zonnetje met een boek.
Bovenstaand boek, uitgelezen en toen was het nog maar 11 uur, dus op zoek naar een ander...
Deze dan maar, hij is van jongste dochter en die zei toen, heel spannend boek mam, dus ik ben erin begonnen en om half 5 gestopt, boek bijna uit, en ja, heel spannend boek, goed geschreven, een aanrader als je nog een vakantieboek zoekt.

Gister kwam er bij ons het krantje, de Kogge, in de brievenbus, een reclamekrantje met ook wel wat verhaaltjes. Toevallig zag ik een heel leuk artikel op de achterkant...
Het valt onder het kopje Poldermodel...
Het verhaaltje gaat over mevrouw Helene van Beusekom uit Hoogwoud.
Deze mevrouw werd gegrepen door het verhaal van Laura Hoitsema die in Spanje doodzieke paarden opvangt. Dat kost geld en deze mevrouw zamelt  geld in voor dat doel. Hoe doet ze dat....
Ze naait van oude gedragen spijkerbroeken schorten en tassen en die verkoopt ze dan weer. Ze staat o.a. in Groet op de markt met haar eigen kraam{de behangplaktafel, scheelt marktgeld} en verkoopt daar haar artikelen. 's avonds knipt ze stof  en zoekt ze de fournituren en dan kan ze 's morgens meteen aan de slag.
Ik zeg GEWELDIG....
Wat een leuk tijdverdrijf en wat een goed doel....
Dus mocht je haar tegenkomen op een markt, koop een schort, de prijs houdt ze redelijk laag want ze wil veel schorten verkopen.
Nog wel leuk om te vertellen, een restaurant uit Roermond heeft een tijdje geleden een order bij haar geplaatst om 25!! sloven te maken voor de bediening met zakje voor het opschrijfboekje.
Die order heeft ze met veel naaiplezier afgemaakt.
Dat is toch leuk.

Deze mevrouw is wel 74 jaar oud, maar je ziet dat ze geniet. Ze heeft er lol in.O ja, niet onbelangrijk, ze kan  jaarlijks € 1400,- overmaken naar de stichting, en ze is er 2 keer op bezoek geweest. 
Vandaag hebben we geen spreuk, dus doe ik zelf er wel een...
Live, Laugh, Love

Afbeeldingsresultaat voor Laugh
En dat vind ik passen bij deze geweldige man.
Fijne zaterdag,
groetjes,



1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk blogverhaal! Leuk dat je even dat verhaal uit de krant hier deelt. Heel interessant en wat een goed doel!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen