donderdag 8 juni 2017

Theezakjes geneuzel, koffiedik kijken....zeg het maar...

Vanmorgen ging ik thee zetten en toen las ik dit op het theezakje.....
Wat is mijn favoriete vakantieland, wel dat is een heel groot antwoord..
Nederland, ja en dan Drente, de Veluwe en Limburg....
Belgie, ja de kust zoals Blankenberge en deHaan.....
Duitsland, nou dat is wat anders, het is er vast wel mooi maar ik ben niet zo van Duitsland...
Frankrijk, ja, het maakt niet uit, ik vind heel Frankrijk mooi, het is zo divers, meren, bossen, stranden, heuvellandschap, bergen, en hele hoge bergen, rivieren, noem het maar op, Frankrijk heeft het.
Engeland, ja daar ben ik ook verliefd op, helaas door de problemen met de vluchtelingen bij Calais ben ik er niet meer geweest, heel jammer want het is een prachtig eiland. Het weer is in Engeland helemaal niet slecht, dat denkt iedereen maar dat is echt niet zo.
Ik heb dus niet 1 favoriet, maar meerdere, zou dat ook mogen?
Kijk Silka lekker liggen op haar slaapzak, ja ze heeft haar eigen slaapzak en weet precies dat als ik die pak, dan gaan we slapen, leuk is dat. Lekker bedje heeft ze op de bank, ze hoeft niet op de grond te slapen want dat kan ook wel eens koud zijn.
Overdag slaapt Joepie lekker op de quilt, dat ligt zooooo lekker, dat zie je aan z'n snoet.
Kijk en dit is ons uitzicht, zicht op de druiven, we houden goed in de gaten of het een goed wijnjaar gaat worden, vooralsnog ziet het er goed uit zeggen de wijnboeren hier, dus dat geloven we maar.
O ja, kijk even mee, dan zien jullie hier 2 plaatjes van de trekkers die hier rondrijden, hele apart zien die er uit.
Ze zijn zo hoog zodat ze over de druivenranken heen kunnen rijden, om te snoeien, of om andere dingen te doen. Nee, ze doen niet mee aan trekker trek wedstrijden...
Deze spotte ik ook nog even voor ons op de weg...
En toen kwamen we bij een klein kasteeltje, het kasteel van de wereldberoemde wijn uit het plaatsje
Pommard
Zonder hek, en helemaal begroeid met klimop.
En deze foto is met hek...
Het hek was een doodgewoon recht hek, waarschijnlijk ooit vernieuwd, dus dan is een versierd hek te duur geweest, jammer......
En ik heb nog weer een blauw deurtje gescoord...
Lekker oud, verveloos, maar toch in de kleur die ik zoek.....
Het maakte de dag weer goed...
Wel heerlijk gezwommen vandaag, het was een top dag, morgen zien we wel weer verder..
groetjes,











1 opmerking:

  1. Ja zoveel mooie landen hè. Lastig kiezen dan. En dit deurtje is ook weer een plaatje. Ik vind hem geweldig! Geniet nog lekker xxx

    BeantwoordenVerwijderen