woensdag 7 juni 2017

Geshopt bij E. Leclerc.....

Even bij Leclerc geshopt, een hele grote supermarkt, a la AH bij ons in Nederland met meer non food.
Zij hebben een tijdschriftenafdeling daar zeg je U tegen, echt waar zo veel keus.
Ik vond wel weer wat, een heel leuk borduurblad, met veel ABC lappen...

Het zijn al gezellige bladen aan de buitenkant, al leg je ze gewoon neer dan wordt je er al blij van.
Ik ga vandaag beginnen met borduren met de namen van mijn kleinkinderen en die letters ga ik dan op vlaggetjes naaien en die krijgen ze dan op hun verjaardag, leuk idee toch?
Dus ik heb wel het een en ander van thuis mee genomen, heb zelfs al 1 babysok gebreid en een boek uit gelezen, dus genoeg ontspanning al gehad, lekker hoor.
Vandaag ook nog even een rondje rond gereden....
Een huis met blauwe luiken en een blauw hek, ik vind het huis te nieuw maar heb het evengoed op de plaat gezet. De mevrouw die hier woont wist niet wat ze er van denken moest, hi hi hi.....Zou tegen haar kunnen zeggen binnenkort hangt je huis in een Nederlandse huiskamer, of zo...
Wat ik ook nog zag, echt vervallen glorie, kijk maar even mee...
Eerst zag ik dit hek, heel mooi....en daarachter een mooi gebouw met mozaïek dakpannen
Jammer dat het in zo'n vervallen staat is, ja en dat is ook wel weer Frans....
Het effect door het hek is wel leuk geworden, geeft toch nog Frans elan aan het gebouw. Zo spot je zomaar iets, wij komen al 40 jaar in deze streek en dan toch ontdekken we wat nieuws, grappig wel.
Deze beeldjes waren uitgehouwen in de muur, aan beide kanten 1, zo mooi..
En dan dit plaatje, hij is mooi gelukt, ik heb er verschillende gemaakt van dit wijndal, vlakbij Monthelie. Monthelie is een schattig klein wijndorpje in de Cote D'or. Cote D'or betekent goudkust, dus ik ben hier op een rijke plek!  Op zich is deze foto wereldberoemd, vaak gemaakt door wijnrecensenten...o.a. onze Nederlandse wijnrecensent Hubrecht Duijcker heeft dit plaatje in z'n wijnboek over de Bourgognewijn staan, heb ik stiekem afgekeken.
Zou dit een mooie foto zijn voor een tuinbanner? 
Je kan er natuurlijk ook 2 in de tuin hangen.....
Het weer was goed, geen wind meer, nog wel bewolking maar het was droog, dus heb ik geen klagen.
Zet er hier onder nog een paar
groetjes,

Deze is ook mooi......
Zie de keuze is echt niet makkelijk.....
Thuis nog maar eens rustig kijken.






1 opmerking:

  1. Mooie foto's weer mam. En weer een blauw huis haha. Ik heb in ieder geval genoeg keuze straks. xx

    BeantwoordenVerwijderen