dinsdag 16 mei 2017

Soms.......zou ik willen dat ik niks kon........

Wij hadden een VAMOE kado op 14 mei, afgelopen zondag. Wat is dat??? een kado voor Vaderdag en Moederdag tegelijk. Origineel toch....
Ook kreeg ik een schattig bosje ranonkels, zoooooooo mooooooi vind ik die, rokjesbloemen, zo noem is ze altijd.
Wat het kado is, wel we worden meegenomen om ergens te gaan lunchen met de hele familie, leuk toch?

Ja, en dan het klusverhaal, worden jullie het al zat???
Vandaag heel veel gedaan....
oudste dochter kwam ook weer helpen, 2 deuren voor en achterkant plus de kozijnen gedaan, top!
Marloes heeft zelf 1 deur helamaal gedaan plus de kozijnen en die moest raufasher behang halen want dat moet op de kale muur voor het dekkende effect...
Deze knakker heeft praatjes voor 10 maar doet heel veel voorwerk, en is dat af en toe zat.
Op deze muur moet van dat behang....
en hier ook, eerst zelfs nog een voorstrijk middel, wat zijn we bezig.....
Maar kijk hier....Taraa, 1 druk op een toets en de muur is behangen...
Het was nog wel een dingetje want broerlief zei dat er lijm op de muur moest worden gesmeerd en dan het behang ertegen aan. We hadden op die manier geen plaktafel nodig...
Ik heb zelf zo nog nooit behangen dus ik dacht het zal wel.
Had wel mijn twijfels...
Het werd niks, het plakte niet en er ontstonden plooien en bobbels...
Dus toch het papier maar ingesmeerd en toen ging het als een tierelier...Op de ouderwetse manier.
Behanglijm mengen is ook niet zo gemakkelijk, broer had klontjes en wilde bijna zo alles weggooien, ik zei de mixer erop en wat warm water dan komt alles goed. Broer dacht van niet want het moet met koud water, ik zei doe het nou maar, en ja hoor, geen klontjes meer. pfffffffff
Wie had dat gedacht broer en zus samen behangen, man en vrouw is vaak een probleem, zeggen ze, maar dit ging geweldig.
Klusteam Kemar liet zich weer van de beste kant zien.
Zo was de trap toen ik naar huis ging, en Marloes bleef helemaal alleen achter en heeft alle treden nu ook geschilderd, trap staat in de verf, maar er moet ook nog een laklaag overheen, dus even wachten.
Kijk, en daarom denk ik wel eens, ik wou dat ik niks kon, je blijft zo ook altijd maar bezig.
Maar het wordt een prachtig huis vanbinnen, lekker fris in de verf, wat zal het er straks mooi uitzien.
Morgen verder met behangen en nog 1 raamkozijn te gaan. We komen er wel.
groetjes,



1 opmerking: