dinsdag 2 mei 2017

Patchie-dag bij Marja........

Vanmorgen wederom vroeg uit de veren...Moest om 9 uur bij de kapper zijn, en dat is een klein half uurtje rijden. 
Daarna had ik patchie dag bij Marja, dat is ongeveer dezelfde kant uit, dat kwam goed uit, maar aangezien vriendin Anneke nog niet goed uit de voeten kan, reed die met mij mee, dus die moest ook vroeg op.
En er was nog wat, manlief had de auto nodig...
Gelukkig mocht ik de auto lenen van jongste dochter en konden wij op pad.
Bij de kapper lekker geknipt, Anneke kreeg koffie dus dat ging goed.
Nou wilde ik voor kleinzoon Ilay een hengel kopen, zo'n gewone bamboe hengel, je weet wel, nou dat viel nog niet mee.
Ik een vriend opgebeld die van vissen en hengels weet en die vertelde mij dat ze die in Wervershoof verkochten. Aangezien ik in Andijk bij de kapper was ging de rit in een keer door naar de hengelwinkel.
Gelukt, mooie hengel voorzien van de nodige toeters en bellen, gescoord voor het gigantische bedrag van € 6,--, hoe kunnen ze het er voor maken.
Vanuit Wervershoof weer terug naar Andijk naar vriendin Ria, boeken en bladen gebracht en de hengel aan haar man laten zien. Prima vond hij hem, pfff goed gekeurd door een hengel expert.
Vanaf vriendin Ria nog naar Dorcas, en zo komen wij bij de knoopjes die hierboven staan.
Een heel oud kaartje met echte linnen knoopjes, nog nieuw!!, gekregen van Anneke.
Want Anneke kocht voor ons patchie dames zo'n kaartje, leuk toch...
Zelf had ik ook nog wat bij Dorcas gevonden, morgen meer hierover....maar deze knoopjes en drukkers komen altijd van pas.
Bij Marja werden we verwend met koffie, lekkers, zoals slagroomsoesjes, mergpijpjes, heerlijke choco koekjes, en nog een koffie of thee.
voor de lunch had ze een heerlijke groentesoep gemaakt met een gezonde broodmaaltijd.
Ja, en na de lunch moesten we aan het werk....
Wat gingen we maken?
We gingen een doosje vouwen en bekleden met stofjes. Marja had het een en ander voorbereid dus we konden zo aan de slag, weer eens heel leuk om te doen, en de mijne is goed gelukt al zeg ik het zelf.
We hebben weer heerlijk bijgekletst en alvast een beetje bedacht hoe we ons 10!!!jarig bestaan gaan vieren.
Het punt is, de keuze is reuze, maar wat moet je kiezen....
Daar mogen we nog even over denken tot 12 juli, dan gaan we spijkers met koppen slaan.
De patchie dag is dan bij mij, dus ik moet nog een workshopje bedenken maar dat komt wel goed.
Te zijner tijd horen jullie alles.
Ik had een gezellige dag,
groetjes,



1 opmerking:

  1. Een behoorlijke drukke dag had je! Maar missie geslaagd, kapper, hengel kopen en handwerken.
    Leuk doosje geworden.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen