donderdag 25 mei 2017

Minder leuk en heel leuk..........

Vanmorgen begon voor mij alweer vroeg, 6 uur, en ik ging niet helpen bij jongste dochter, maar gewoon thuis aan het werk. Als je namelijk bij een ander werkt blijft je eigen huis z'n rommel produceren en kan ik het niet weg werken, dus daar begon ik vandaag mee.....
Stond dus om 6 uur al de ramen te zemen van binnen en van buiten...Daarna heb ik mijn ronde met Silka gedaan en ontbeten....Toen was het al erg mooi weer aan het worden, dus ik dacht kom op dan ook nog maar even de bijkeuken een goede beurt.
Zo gezegd, zo gedaan.....Hier zien jullie dat alles buiten staat en ik ben binnen aan het soppen. Nou dat werd nodig tijd, heerlijk zo als alles dan weer glimt...
Joep, de kat kreeg natte voeten en ging toen maar gauw zitten in afwachting van z'n brokjes.
Alles klaar, toen was het  half 10!! Douchen en in de kleren want nu ging ik wat leuks doen. Ik had namelijk mezelf beloofd dat ik na het harde werken naar de Quilstock mocht in de Midden Beemster, samen met Anneke.
11 uur gingen wij op pad, nou het overtrof onze verwachting, zo gezellig, zo mooi aangekleed, er hing een gezellige sfeer, en het was er gezellig druk. Heel veel vrouwen zaten heerlijk met hun werkjes op schoot uitleg aan een ieder te geven die het maar weten wou.
Kijk deze sfeerverhogende "vlaggetjes", gemaakt van doorgeknipte kanten kleedjes, kom er maar op.....
Er hingen ook best wel veel quilts, dat staat ook zo leuk. Gelijk al bij de ingang met bloemen en vlinders en ook nog een hele mooie met tulpen. Hier een kleine selectie.....



Hele kleurige, zo geworden door rest verwerking, daar hou ik van, heerlijk kleurig, en zo leuk gedaan...
Er hing ook een SuperGoof quilt, namelijk een Foep. Dit lijkt wel geheimtaal maar quilters weten wel wat ik bedoel. Hij was nog niet af maar wel leuk om te zien hoe hij wordt....

 Dit vind ik zo'n leuke quilt, het patroon vraag ik voor mijn verjaardag.
Wie het zoekt, die kan het vinden op het internet, o.a op de site van Supergoof. {ik zeg het er maar bij anders moeten ze zo zoeken vinden jullie ook niet}
Het was op de Quiltstock goed toeven, je kon er wat gebruiken, dus namen we thee met wat eigengebakken lekkers erbij, in ons geval thee met een plakje appelkaneel cake, HEERLIJK....
We hadden het wel voor elkaar want mijn lief had ons gebracht en haalde ons ook weer op, dus dat was erg makkelijk, daar er een parkeerprobleem ontstond op de openbare weg, wegens grote drukte.
Hier wat borduurtjes van Soed idee, ik volg haar op het internet, tik maar in Soed idee en je kunt ook genieten van haar wel en wee op borduurgebied.

Soed idee was er ook met borduurtjes, knoopjes en lappen van 2014, 2015 en 2016. Zij had ze allemaal gemaakt, heel mooi.
Heb ook nog heel leuk borduurgaren bij haar gekocht en een patroontje van schaapjes, altijd leuk.
Ja en ik kocht ook nog een vogelhuis met koperen dak, zo leuk. Die mijnheer verkocht allerlei vogelhuizen, voor mij gaf de tekst de doorslag, nu nog op een paal zetten en dan hebben mijn vliegende vriendjes weer een mooi huisje.
Dit was mijn Hemelvaartsdag, ik vond hem geslaagd, ik hoop die van jullie ook.
Morgen ga ik weer vroeg op om nog wat poetswerk te doen voor het zonnetje er weer is, beviel toch wel.
groetjes,





2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog heb je, dank je voor je reactie op mijn blog zo heb ik nu ook jouw blog gevonden!
    Kom vast nog een keertje kijken!
    fijne zonnige dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een gezellige dag zo te zien. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen