dinsdag 30 mei 2017

Het is gelukt.....

Zo, de klus van het buxus scheren is weer gelukt, wel niet voor de 25e maar ja dat had een reden...In ieder geval kwam hier {gelukkig} geen noodweer zoals er al de hele dag werd voorspeld, dus konden wij gisteravond onze tuin in orde maken.
Het was toch nog wel een heel klusje, het scheren gaat wel, maar het opruimen, grmpfgrmpf..
Nou leg ik altijd een oud laken neer voor de geschoren blaadjes, maar dat kan niet overal, dus dan moet je het toch opzoeken, en dat met de rug op slot gaat niet zo makkelijk. Het gaat overigens al wel beter met het slot, ik heb de sleutel gevonden zeg maar, dus het komt goed. Wel grappig, gister mijn broer gesproken, die heeft ook bij Marloes geholpen, en die had van het weekend ook wat problemen met de rug, zijn sleutel was ook even zoek. Zijn we toch echt broer en zus, en we hebben deze kwaal van mijn vader geërfd. We willen te veel doen in een te korte tijd, het blijft moeilijk.
Zo van boven af is het eigenlijk een soort Versaillestuin{tje}. Mijn lief ging de klimop in goede banen leiden en dat is ook nog een dingetje. Door het warme weer met toch wel vochtige nachten groeit alles de pan uit, ja ook het onkruid.....
Maar goed alles weer netjes, ik mag blijven wonen de tuin is weer een lust voor het oog.
Straks moet ik nog even naar de huisarts voor een half uur meting van mijn bloeddruk...
Misschien nu wel niet zo'n goed idee, maar ze wilde het perse, dus ik ga maar, we zien het wel.
Verder vandaag wat boodschapjes inslaan, ook voer voor de thuisblijvende kat, Peppie, die kan niet kamperen, Joep wel, die mag met ons mee.
Dit is Peppie, een heel eigenzinnig katje, hij heeft nu heel druk want hij is een je weet wel kater en denkt wel dat alle poesjes in de buurt verlieft op hem zijn. Echt, hij loopt de hele dag heen en weer, hij is er mager van. Ik zeg al hij zou een goeie marathon loper zijn.

Dit is Joep, onze zonnekat, ja echt hij zoekt altijd het zonnetje op en gaat dan lekker liggen soezelen, wat is het leven van een kat toch fijn, mmmmmmmmmm
Genoeg weer voor nu, fijne dag, groetjes, Marion.
Een plaatje uit de oude doos, was toch wel een leukertje....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten