zaterdag 13 mei 2017

1 deur-2 deuren-3 deuren nu al 4 deuren.....






Deze 2 foto's met groene deuren, gemaakt in Frankrijk, heb ik net opgehaald bij de fotoshop. Ze zijn op canvas gezet en ze zijn heeeeel moooooi geworden, al zeg ik het zelf.
Echt, het was zo wie zo al leuk dat dochter Marieke deze 2 foto's graag op canvas wilde omdat de deuren zo mooi groen waren. Zij heeft die kleur in de huiskamer, dus dat zal heel mooi staan..
Jullie weten het al, ik ben een deuren fotograaf....
Kijk en zo komt het dat ik dus bij andere dochter deuren mag schilderen.
Vandaag de klus met de kleine raampjes deuren afgerond, ze staan in de aflak verf en zijn heel mooi geworden.

3 van deze deuren gedaan, voorkant en achterkant plus de kozijnen aan beide zijden.
Maar vandaag werd er ook nog weer een andere deur op mijn werkbriefje geschreven, een makkie....
Het is de deur waar je tegen aan kijkt, gewoon glad aan beide kanten, dus even schuren, schoonmaken en rollen maar, ik krijg er schik in....
Deze deur is van het toilet, ik moet het kozijn nog aan beide zijden, maandag staat dat op mijn lijstje.
En daarna, mag ik dan uitrusten?
Nee, dan gaan we boven verder met kozijnen van ramen in 3 kamers en 1 deur, die van de badkamer, oké, het is er maar 1, moet te doen zijn, toch?
Marloes heeft zich vandaag uitgeleefd op de trap, lijmresten weghalen en de hele trap geschuurd, dat was ook nog best pittig....
We zijn vandaag om 12 uur gestopt, even een kleine pauze....nou ja pauze, er moest op het Vierkant ook weer wat huishoudelijks gedaan worden.
Dit boogje met spotjes is inmiddels ook wit, dus qua verven is het beneden bijna klaar. Dan alle roosters en raamsluitingen er weer aanschroeven, zo gaan we gestaag verder, het einde is in zicht.
We hebben eigenlijk heel veel gedaan in een week, want ja we zijn nog maar een week bezig.

Om nog even terug te komen op de deuren in het groen, dat is eigenlijk een hele gewilde kleur in Frankrijk, kijk maar....
Lekker oud en verveloos....
Zo met hek is ie ook wel leuk, past weer bij rood en groen.....
Die verffabriek heeft maar 1 mengsel denk ik......Lekker makkelijk, wij hebben hier veel te veel kleuren....
Deze deur heeft geleden, dat zie je zo....
Ja dat is het, deuren leven voor mij, ik weet het, het is een tik, maar niet schadelijk voor de gezondheid.

Geniet van het weekend, doen wij ook, morgen heb ik vrij van klussen, misschien wel omdat het moederdag is......
Geniet van jullie moederdag...
groetjes,
Maria, moeder der moeders.......


1 opmerking: