donderdag 20 april 2017

Vandaag Bonnieux.......

3 jaar geleden kwam ik voor het eerst door dit plaatsje met de auto, en daar bleef het bij want het was er zo druk dat we niet konden parkeren. Terwijl wij door het plaatsje reden zag ik bovenstaande deur, en die is nooit meer uit mijn hoofd gegaan, hij is mooi en oud, dus ik wilde er een foto van. Vandaag is dat gelukt.
Het plaatsje Bonnieux heeft heel veel oude deuren, raar maar waar....
Het is ook een oud plaatsje, het bestond al in 1508!!! Het ligt vrij hoog, dus voor vijanden moeilijk te bereiken indertijd.
Ik was op deuren tocht...
Nog een mooie deur, ergens onderaan een steegje, je kon het eerst niet zien, en dan vind je dit juweeltje, ja echt, daar word ik blij van.
Deze heb ik voor mijn dochter Marieke genomen, en dan vanwege de kleur. Zij zoekt een groenige deur voor een schilderij en deze vond ik ook wel mooi. Zij mag straks kiezen.
Deze, heel deftig,.....
Deze leeuw houdt de klopper vast, en op de andere deur zit er ook een.....
Deze lijkt zo gewoon, en wat wil je ermee, nou kijk maar...
Dit is de klopper die er op zit, zo mooi, of niet....
En natuurlijk waren er steegjes omhoog en omlaag, zo smal en met heel veel traptreden, doorkijkjes met een onverwacht uitzicht...
Het is een heel leuk dorpje, met mooie deuren, dat wel...
*****
Gisteravond was ik ook nog even dierenarts, ik zal het even vertellen....
Onze boef Silka speelt graag met stokken, nou weten wij dat je dat eigenlijk  niet moet toelaten, maar ja hoe gaat dat wel eens. In ieder geval gisteravond kwam mijn lief terug van het wandelen en Silka was niet zichzelf. Zij probeerde met haar poot iets uit haar bek te vegen maar dat lukte niet, ze was een beetje in paniek. Nou wil deze boef ook niet dat je haar helpt, nee echt niet, ze gaat je bijten....
Bij de dierenarts wordt ze zelfs gemuilkorfd omdat ze bijt.
Ik zag ons al naar een dierenarts gaan, het was inmiddels 9 uur 's avonds...
Goede raad is duur, dus ik ging even nadenken, en soms heb ik dan een oplossing...
We hebben een theedoek opgerold, werkhandschoenen aangetrokken, de opgerolde doek in haar bek gedaan, zo kon ze niet meer bijten en toen gekeken wat er aan de hand was. Er zat niets tussen haar tanden en kiezen, en er zat ook niets in haar keel, maar.......Er zat een stuk schors tussen haar tanden tegen haar gehemelte, heel strak, mmmmmmmmm
Wat nu, mijn lief zei nog dat wordt niks, die gaat bijten....
Ik wilde het proberen los te wrikken met m'n vinger, de theedoek tussen z'n kaken moest mij beschermen.
En na 2 keer wrikken had ik het stuk hout eruit.....Silka blij, ik blij, ik had m'n vingers nog, en we hadden € 100,- verdiend.
Gelukkig dat ik eerst altijd even na denk
over hoe te handelen in nood, en ik blijf heel kalm.
Onze Silka had nergens meer last van en wilde vandaag graag weer met een stok spelen, dat hebben we niet gedaan.
Zo, dat was het weer voor vandaag, met ons is het nooit saai.....
groetjes,











1 opmerking:

  1. Pfff nou dat liep met een sisser af! Bijtend beest. Tjonge jonge. Hmm misschien wil ik allebei die foto's wel! Ik weet al mooie plekjes...

    BeantwoordenVerwijderen