zaterdag 15 april 2017

De Abdij, mijn favoriete plek.....


Oma blijft van alles op de hoogte, kleine Phlynn, van 5 maanden heeft z'n pulletjes zwemdiploma gehaald. Kijk eens hoe blij er mee is. Nou hebben wij wel zwemkampioenen in de familie en z'n eigen moeder was ooit kampioen van west friesland onder de 10 jaar, dus het kan nog wat worden als ie groot is. De foto wilde niet zo goed lukken, maar jullie zien z'n blije koppie toch.
Thuis heb ik een grote foto hangen van deze abdij met natuurlijk bloeiende lavendel ervoor, gelijk deze aanzichtkaart. Dit is een wereld beroemd plaatje en dat is dus hier in de buurt te vinden. Ik moest er weer even naar toe...
Nog geen lavendel te bekennen en ook niet veel toeristen, het kan hier echt berendruk zijn met heel veel chinezen en japanners. Ik snap daar niks van, ik heb er jaren naar gezocht, naar deze plek, en zij wandelen hier gewoon rond, volgens mij wordt het hun gewoon verteld.
Hier nog een van opzij....
Het is overigens een abdij in werking, heb vorig jaar een aantal monniken gezien die in de lavendel aan het werk waren.

Ben ook nog even in het winkeltje geweest, daar verkopen ze heel veel dingen van lavendel, natuurlijk dat is een van hun grootste inkomsten. Ook kerststallen en engeltjes, en rozenkransen en natuurlijk bijbeltjes.
Als je ooit hier in de buurt bent ga dan langs bij deze prachtige abdij, je komt er via de route naar Gordes.
l'Abbaye de Senanque is de naam die je op de borden moet volgen....
Ik vind het er heel mooi en sereen...
Gezellige zaterdag gewenst,
groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten