dinsdag 7 maart 2017

Vandaag Patchiedag......

Weten jullie nog deze uitnodiging van vorige week, wel vandaag is het zover, lekker een dagje knutselen, kletsen, koffieleuten, een hapje eten en elkaars werkjes bewonderen.
O, wat vind ik dit soort dagen leuk en gezellig.
Morgen vertel ik hoe het was.
Heb gister nog wel een borduurtje afgemaakt.....
Het is een pakketje van Steekjes&Kruisjes, mijn hofleverancier en ik had het al 2  jaar in huis. Maar ik had het zo goed opgeborgen dat ik het vorige week toevallig tegenkwam daar waar ik het niet had verwacht. Nou toen moest ik het natuurlijk gauw maken dan zou ik er met de paas nog wat aan hebben, dus zo geschiedde....
Het is een kussentje en het staat gezellig op de salontafel mooi te zijn.
Nog even over de verkiezingen die eraan komen. Worden jullie ook zo moe van al dat gepraat in allerlei programma's? Ik wel, ook al vind ik het dit jaar moeilijk want de 4 grootste hebben alle vier iets wat ik wel wil maar ook van alles wat ik niet wil. Aan een splinterpatijtje begin ik niet eens want dat wordt toch niks.
Ze willen ons uit de auto hebben....Hoe kom ik met mijn caravan dan ooit in Frankrijk, bind ik hem achter de trein dan....
Heb ik mijn hele leven gewerkt om nu eindelijk te genieten willen ze allerlei maatregelen nemen om mij dat te beletten. Pensioenen korten, zorgpremie verhogen....Wel ja want wij, de babyboomers hebben erg veel geld, zeggen ze...
Ik wil weten op welke bank ik dat geld dan kan vinden want dan haal ik het even op.
Genieten wil ik met een grote G, en als ik daarna ziek wordt wil ik verzorgd worden op een menselijke manier, en humaan sterven wil ik ook, dus....
Ik denk dat ik voor Buma ga.....
Dan leer ik nog het Wilhelmus...
Dat is er bij mijn generatie ingestampt. Ieder jaar op 30 april moesten wij verplicht zingen voor de burgemeester bij het gemeentehuis. En je MOEST, geen excuses, en je ging.
Ik weet ook nog dat ik dat stom vond want de burgemeester was de koningin toch niet. En die burgemeester stond dan hoog op het bordes van ons gemeentehuis te "genieten"van ons Wilhelmus. Wat belachelijk eigenlijk was dat, maar jaren 60 was dat normaal.

Toos & Henk kijken ook geen debatten meer....

Doe er mee wat je wilt, neem het mee als bagage....
Op zondagavond, hebben mensen dan echt geen leukere dingen te doen...

Goed ik ga lekker patchen, fijne dag allemaal,
Groetjes Marion....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten