zaterdag 25 maart 2017

De quiltgilde regiodag in Hoorn......

Regiodag in Hoorn, met als werktitel: 
Voorjaarsschoonmaak...
Wat moet je je daar bij voorstellen.
Dit was het eerste wat we kregen, een lapje en wat knoopjes....
Het eerste punt op de agenda was een lezing van Hilde Verdijk van Yourganize.
Dit was voor een heleboel mensen een openbaring, en weet je waarom? Ze ging ons leren om te ontspullen en om je spullen netjes op te bergen, en niet met 15 projecten tegelijk bezig te zijn, en kijken hoe je het moet opruimen....
Gooi weg wat je al een paar jaar laat liggen, en zorg dat je in je kasten alles kan vinden en dat er niets uitrolt als je hem open doet....
Zij werkt normaal gesproken bij mensen thuis die aan verzamelwoede lijden, dus ze is echt heel bekwaam. Ik vond de lezing heel interessant en je kon er echt wat van leren....
Ze had ook dia's bij zich die lieten zien hoeveel mensen kunnen verzamelen,kopen, en in huis bewaren, echt je viel stijl achterover als je dat zag.
We moesten met bovenstaand lapje aan de slag, daar moesten we eventueel bloemetjes op borduren en versieren...
ongeveer zo, 
of zo....
Maar wat gaan we er mee doen? Dat horen we later..
Eerst pauze en verkoop van de kaarten, dat doen Greet en ik altijd. Als je een hele mooie quilt op de grote tentoonstelling hebt hangen kan het zijn dat daar een kaart van wordt gemaakt, en dat is natuurlijk heel leuk.
Greet had die belevenis vorig jaar met haar klosjesquilt.
Kijk hier liggen ze allemaal....
Na de pauze kwam de show en tell...
We konden in de Kreek geen quilts ophangen, en dat is heel jammer. Dit mag niet vanwege brandbeveiliging, dus moesten we ze een voor een omhoog houden.
Dit klusje klaarden Greet en ik....
Ik mag even opscheppen....
Deze quilt heb ik gemaakt voor mijn buurvrouw. Deze quilt reist met hun mee in de caravan naar hun geliefde Spanje. Alles op de quilt ademt Spanje, en de kleuren zijn zo gekozen dat ze bij het interieur passen van hun caravan. Die roze die je ziet is de weg naar Spanje, van noord naar zuid.
Na de show en tell gingen we verder met dat lapje, en toen kwam de ontknoping....
Het wordt een huswiff, ik hoor jullie denken wat is dat?
Dat is een soort etuitje met naai benodigdheden, heel handig..
De mijne staat nog in de steigers want ik had het veel te druk met kletsen, dat is meestal zo, ik maak het thuis wel af.
Ook was er nog een gezellige winkeltje,
Aljona Patchwork & Quilten, uit Schagen.
Zij heeft in Schagen een hele leuke winkel, het bezoeken waard, en het is ook nog eens een leuke meid.
Deze stofjes kregen we erbij en het volgende plaatje laat zien hoe het moet worden...
Dus we hadden een gezellige dag, zoals altijd. Moe en voldaan weer naar huis.
Ik zag ook nog wat leuks bij mijn achterbuurvrouw....
Een naaimachine van LEGO, hoe tof is dat???
Ik wens jullie een fijne zondag, denk aan het uur, voorjaar de klok vooruit .
Groetjes.








1 opmerking:

  1. Hoi Marion Goedemorgen! Wat een prachtige quilt heb
    Jij voor je buurvrouw gemaakt je mag trots zijn.
    Dank voor je heerlijke Blog. Fijne dag groet aan kees groet van Mary

    BeantwoordenVerwijderen