zaterdag 4 februari 2017

Borduurlap "Randje per week"is af.............

Zo begon op 1 januari 2014 mijn project "Randje per week", aangeboden via het internet door borduurster Annelies, van het blog Soed idee. Nee dat is niet verkeerd geschreven, zo heet haar blog. Als je van borduren houdt moet je er maar eens op kijken.
We kregen iedere week een randje en nu telt de lap 104!! randjes. Je mocht borduren zoals je zelf wilde. Ik ben samen met Anneke zelfs nog naar een randjeperweek dag geweest. Heel leuk was dat.
Daar was ook een stel zussen en die borduurden korte randjes op een grote lap zodat het een wandschilderij werd, was ook heel leuk.
Je mocht ook zelf weten welke kleuren je wilde, het maakte niet uit. 
Ik vind rood en blauw erg mooi.
Deze lap is ook nog in Engeland geweest en toen heb ik 2 engelse dames met dit virus besmet. Het adres gegeven op het internet en die gingen er ook mee aan de slag. Die vonden namelijk de kleuren blauw en rood zo leuk, dat kenden ze niet, terwijl Red Work heel beroemd is, zo zie je maar.
Kijk hier ligt de hele lap, maar wat moet je er nu mee, ja dat hoor ik jullie denken...
Nou dat ga ik vertellen..
Ik heb iedere keer een aantal randjes geborduurd en toen een zwarte draad geregen en dat enkele keren herhaald zodat er eigenlijk vakken ontstonden.
Nu wordt het spannend want ik ga de lap op de zwarte draad doorknippen.
Al die vakken ga ik van stof randen voorzien, een soort log cabin quiltje gaat er ontstaan. Dat was dus mijn idee.
Zo heb ik ook af en toe een leuk patroontje toegevoegd.....
De laatste was het trapnaaimachientje en die is ook af..
Binnenkort ga ik er mee beginnen. 
Qua borduren heb ik evengoed nog wel wat te doen, moet nog een geboortelapje maken voor kleinzoon Phlynn, en het meer jaren project Letters borduren voor de letterbak.
Dus zit niet over mijn vrije tijd in, die is al opgevuld.
Geniet van deze zaterdag,
Groetjes,







2 opmerkingen:

  1. Wow supermooi geworden. En wat fijn dat je daar lekker de tijd voor hebt nu hè

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mam. En wat een end die randjeslap. Als je hij zo op de bank ligt zie je dat heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen