zondag 6 november 2016

De regiodag van het Quiltgilde...........



Wat weer een inspirerende dag was het gister bij de regiodag van het quiltgilde.  De organisatie van onze dag is in handen van Marja en Ellen, die iedere keer weer wat nieuws weten de bedenken, ze werken meestal rondom een thema.
Dit keer was het thema, "We gaan op pad"
De eerste workshop werd genoemd "Je eigen weg zoeken"
Allereerst werden wij verrast met een workshopje dat geïnspireerd was op het werk van Alicia Merrett. Wij gingen een plattegrond maken van een landschap zoals je het zou zien vanuit een vliegtuig.
Dus land, water, wegen spoorlijnen en huizen en kerken.Ook al denk je bij jezelf dit zou ik nooit maken, dan is het toch leuk om het wel te doen. Je gaat namelijk anders "kijken ".
Je kan het werk van Alicia Merrett googelen, heel leuk!
Na de workshop de show & tell, altijd weer leuk om te zien wat er allemaal door dames wordt gemaakt. Deze tijd zijn er altijd wel wat meerdere winter en kerstquilts, maar dat hoort ook zo. Er waren hele mooie exemplaren bij.
Ik heb altijd bewondering voor die quilts omdat ik weet hoeveel tijd het kost om ze te maken.
De middag workshop werd genoemd "Kleinbehuisd" 
Na de lunch gingen we weer een klein werkje doen, een huisje maken van karton en stof, en die kan eventueel in de kerstboom hangen. 
Deze workshop werd gedaan met naar het idee van Renske Stevens. Ook haar werk kun je opzoeken.
Er is ook altijd een quiltwinkeltje aanwezig, dit keer Hobby-Time uit Zeewolde. Bij dit winkeltje heb ik de huisjesstof gekocht, en de rode huisjesstof heb ik gekregen.
Verder hebben we weer heerlijk bijgepraat, gelachen en geluisterd naar elkaar, kortom ik had een hele leuke dag.

Ook kocht ik nog deze knoopjes, leuk hè, echt iets voor een quiltster.
Deze dan, kerst cupcake knoopjes. Enig om te zien.
Daarna ben ik ook nog even bij mijn schoonzus geweest want die was jarig en ik had bij de kringloop een mooie schaal met deksel voor haar gescoord.
Kijk hoe gaaf. Ik heb er een witte cyclaam ingezet en ze vond het een heel origineel kado.
De kringloop is soms best handig. 
Fijne zondag, helaas regenachtig, maar dat hoort bij de herfst.
groetjes,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten