vrijdag 25 november 2016

Adventskalenders, ik krijg er nooit genoeg van................

Vorig jaar heb ik in november het blad ANNA gekocht en daar stond deze adventskalender in. Nou ben ik een fan van deze kalenders, dus....... De kleuren en de stofjes, zo mooi. Ik liet dit plaatje aan mijn vriendin Anneke zien en die was ook meteen vliefd. Die wil ik ook maken, zei ze. 
Wel ik ging aan de slag om aan de stof te komen. Dit was nog niet zo gemakkelijk want het was van Makower, een Scandinavische firma.
Uiteindelijk een site gevonden die het verkocht, maar het meeste was al uitverkocht! Wat ze nog hadden heb ik gekocht voor ons samen en we hebben wat stof van IKEA er aan toegevoegd. 
Dinsdag zijn we begonnen met knippen, patroontjes van karton voorzien, uitmeten en kopiëren van alle patroontjes.
Het linnen hebben we bij IKEA gekocht, dat is dezelfde kleur als op het plaatje, en we voeren de ornamenten met wit linnen ook van IKEA.
Past wel, want IKEA is ook Scandinavisch.
Nou was ik nog aan het nadenken over de nummers die er op moeten, van 1 tot en met 24.
Die moet je eigenlijk borduren, ik denk dat ik even ga zoeken hier en daar voor losse getallen, zijn vast wel ergens te vinden, en die naai ik er dan op. Een twist van mezelf, toch?
Deze adventskalender gaat heel mooi worden, dat weet ik zeker.
Dus bij deze weten jullie dat ik voorlopig weer van de straat ben, ik heb weer wat om handen, want DE QUILT is af.
Morgen vertel ik jullie alle details en laat ik hem zien.
Gezellige vrijdag,
groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten