donderdag 24 november 2016

2017 wordt het jaar van de BOON.............

Het jaar van de boon komt eraan, dus heb ik alvast een voorproefje genomen.
Ik zag bij DEEN dit zakje gemengde mexicaanse boontjes liggen en heb het meegenomen.
Een heerlijk gerecht was het resultaat.
Eerst de boontjes een nacht geweekt, daarna gekookt ongeveer 40 minuten, ze moesten voor mijn plan niet te gaar zijn. Voor 2 personen heb ik het halve zakje gebruikt.
Ik had ook een zakje italiaanse roerbakgroente meegenomen en italiaans gekruide gehakt.
Eerst de gehakt geruld, en toen de groente erbij en daarna een blikje tomatenblokjes, en als laatste de gare boontjes. Gekruid met zout, peper en sambal.
Een heerlijke maaltijd was het resultaat.
Nu was er nog wat over en dat ligt nu in de vriezer.
Dat gaan we binnenkort ook opeten maar doen we het mengsel in een wrap en dan even in de oven, lijkt me ook lekker.
Dat zou ik dan op een zaterdag kunnen doen, met een pannetje tomatensoep, goed idee.
Misschien voor jullie ook een lekker idee, en je steunt de BOON, want daar eten we tekort van, terwijl hij wel heel gezond is.
Gezellige donderdag, wij hebben vandaag onze kleindochter.
groetjes,

1 opmerking: