zondag 24 juli 2016

Zomaar wat plaatjes...........

Deze schuur staat in Duitsland, vlakbij de Titisee. Hij is mooi verweerd, en daarom heb ik hem gekiekt. Toch ziet het er anders uit dan in Frankrijk. Het is evengoed ordelijk er omheen en opgeruimd.
 Fransen zetten er ook nog graag oude auto's omheen, fungerend als kippenhok of zo.
Deze vond ik ook zo mooi, een franse is dit.
Zien jullie midden in de deur het gat, dat is voor de kat. Als de bewoner lang wegging lag ze een steen voor het gat.
Nieuw glas voor de kapotte ruitjes, welnee, een stukje spaanplaat kan ook.
Deze is heel mooi verweerd, het is een grote deur, kijk maar dat kleintje wat erin zit rechts, die is hoog genoeg om je erdoor te laten. Natuurlijk een franse deur.
Ja echt, in Frankrijk vind je de mooiste.
Deze ook, of er geen verf bestaat! Gelukkig hebben ze hem zo gelaten, daarom mocht hij als plaatje met mij mee.
Ook nog een werkend fonteintje, een klaverblad dit keer.
Ik heb nog een mooie gezien, een engelekopje, maar helaas daar konden we niet stoppen.
Mooi hé die rozen langs die trap.
Vandaag de laatste dag van de Tour, dus geen franse plaatsjes meer om te kijken. Wij vonden het heel leuk dit jaar toen ze bij de Mont Ventoux waren. Het is dan een leuke herkenning.
Nou jullie hadden zo ook wat franse indrukken.
Mijn zondag begon al goed, eerst lekker met de hond het park in de rondte, samen met Marlies en haar beagle Keessie, ja echt zo heet ie.
Het was gezellig en de honden waren erg moe van elkaar geworden, dus dat beloofde uitrusten.
Helaas, een mevrouw deed mijn poort open om een adres aan mij te vragen en.....
jullie snappen het al, weg was Silka.
Nou dan kan je roepen wat je wil, als ze het niet in haar hoofd heeft om te komen dan komt ze NIET.
Dit schijnt bij de friese stabij te horen, dit gedrag, ja, en Silka heeft friese stabij bloed in haar lijf.
Uiteindelijk kwam ze toch weer en kon ik haar vangen, ja echt vangen, maar je bent altijd bang dat ze onder een auto komt.
Gezellige zondag, het wordt warm weer, dus we vermaken ons buiten wel.
Groetjes,







Geen opmerkingen:

Een reactie posten