zaterdag 16 juli 2016

Wat lekkers maken op zaterdag..............

Zo, de balletjes gedraaid, dat doe ik altijd van een pond gehakt en dan in vieren en 1 zakje in de te maken soep en de rest, dus 3 zakjes in de vriezer.
Als je dan weer soep wilt maken heb je al balletjes, lekker makkelijk.
Ik neem zo ook vaak een paar zakjes mee op vakantie want dan maak ik vaak soep van overgebleven ratatouille, een tomaatachtige soep wordt dat dan, maar lekker gevuld met groente en de balletjes, stokbrood erbij en klaar is Marion.
Vandaag wordt het ossenstaartsoep.
Maar ik ga nog wat lekkers maken.....
Dit recept komt uit een Libelle, en staat op de pagina van Yvette van Boven.
Dat is een kokkin die af en toe bij de VPRO een kookprogramma heeft.
Dit recept is van Georges.
Nodig voor 4 personen:
4 aubergines in blokjes
olijfolie
2 kilo rijpe tomaten in stukken
knoflook, fijn gehakt
een handje fijngehakte bladpeterselie
2 theel. suiker, zout en peper.
*****
De aubergines met zout bestrooien en 1 nacht laten staan.Spoel ze af en knijp ze uit.
In een ruime pan olijfolie verhitten en bak de aubergines erin. Voeg de tomaten en de knoflook toe en laat zeker 2 uur op zacht vuur stoven.
Draai dan het vuur uit en voeg de suiker, peper en zout en de peterselie toe.
Laat afkoelen, of eet het meteen op.
Je kunt het dus van te voren maken en opwarmen om te eten.
Ik ga er kip bij eten en rijst.
Rijpe tomaten is nog wel eens een punt, koop ze eventueel van te voren zo dat ze nog bij je thuis na rijpen. Ik heb altijd tomaten in huis die niet rijp zijn en die al rijp zijn, erg gemakkelijk.

Bewaar tomaten NOOIT in de koelkast.

Nou wie weet gaan jullie dit ook proberen, alvast succes, moeilijk is het niet.
Groetjes,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten