dinsdag 12 juli 2016

Une vide grenier...zolderopruiming ruim vertaald..........

Kijk wat een schattige kop en schotel met melkkannetje ik heb gescoord op een vide grenier in Frankrijk.
Echt het was op zondag ochtend in Meursalt op het sportterrrein.
Het hele dorp was er!
Er waren heel veel kopers van vooral kinderkleding en kinderspullen. Speelgoed en baby uitzets, en baby kleertjes.
Ik vond dit. Zo schattig.
Een klein beetje beschadigd, geeft niet.
Het doet mij denken aan de tekeningen van Rie Cramer. Wat vond ik die altijd mooi.
Maar ik had nog wat, kijk maar......
Mijn lief zei, wat moet je daar nou mee?
Wel dat is leuk om ergens aan te hangen als versiering, en en , weet ik veel. Ik vond ze gewoon mooi.
Oud, en lekker roestig, puh.
Nog een frans doorkijkje dan.
Het is in Meursalt, een kijkje op de druiven.
Dit weten jullie nog niet, de meeste bourgogne wijn rondom de plaats Beaune zal dit jaar niet lukken. De oogst is nu al mislukt door de regen en daarna de felle zon. De druiven zijn verbrand!!!
Erg voor deze wijnboeren.
Wij gaan er vandaag op uit met de kinderen en kleinkinderen, naar Burger's Zoo.
Morgen meer hierover.
Fijne dinsdag,
Groetjes,





1 opmerking: