zaterdag 23 juli 2016

Uit de Romeinse tijd.............

Vlakbij het plaatsje St. Remy de Provence staan nog overblijfselen uit de Romeinse tijd! En het is heel mooi gemaakt, en nog redelijk in tact.
Dit is een triomphe poort, net zoiets als de Arc de Triomphe in Parijs.
Heel mooi versierd, kijk maar.
Ik vraag mijzelf dan altijd af hoe hebben ze dit gedaan, hoe kregen ze het omhoog, [geen hijskranen] en hoe konden ze zo mooi beeldhouwen.
Ja zelfs de binnenkant van de boog is versierd. Doet mij denken aan een quiltpatroon, maar dit terzijde.
Volgend voorjaar ga ik hier nog een keer naar terug om het beter te bekijken.
Ik heb nog een leuk plaatje....
Deze leeuwtjes zie je vaak boven een fonteintje maar bijna nooit in werking, dus ik was blij.
gezellige zaterdag,
Groetjes,







Geen opmerkingen:

Een reactie posten