dinsdag 19 juli 2016

Patchiedag.......

Gister was ik de gastvrouw tijdens de patchie dag. Helaas waren 2 patchieleden verhinderd door ziekte, mijn vriendin Anneke, en Gerry, ons oudste lid.
Het is de bedoeling dat we gezellig met elkaar kletsen, een lunch geserveerd krijgen en ook nog wat maken. Ik mocht de spits afbijten.
Bovenstaand beursje gingen we maken, de kleine of de grote.
Greet had al een kleintje, dus die maakte een grote. We zouden eerst buiten gaan zitten, maar het was te warm, dus zaten we binnen, daar was het aangenaam.
Ze kregen ook nog een klein presentje...
Allen een klein schaaltje met een roestige sleutel. Die had ik gekocht in frankrijk op de vide grenier.
Leuk dan toch.
Ik kreeg ook het een en ander, kijk maar...
Een schattig zeepje...
Een leuk lapje met kopjes, komt mij wel van pas voor mijn koffie en thee quilt, waarvan alleen het idee er is en borduurwerk. Komt vanzelf een keer.
Een machinaal geborduurde caravan. Zo leuk! Die ga ik in een klein dienblaadje doen. [ weet je wel, die van de Action]

De lunch, daar zijn jullie wel nieuwsgierig naar denk ik, wel hier komt ie...
Salade tomate avec mozzarella




en een heerlijke maaltijdsalade met avocado en krieltjes.
Waarvan hier het recept, komt uit de Libelle nr. 27 van dit jaar.
zout en peper
halve theel. kerriepoeder
1 geschilde rode paprika
wat gesneden bosui
honing mosterd dressing [ mosterd dillesaus kan ook]
geroosterde pijnboompitjes
rucola
1 zakje krieltjes
Breng de krieltjes op smaak met de kerriepoeder, zout en peper. Bak ze ong. 10 min totdat ze zacht zijn.
Ondertussen snijd je de avocado in kleine blokjes, evenals de bosui en de paprika.
Laat de krieltjes iets afkoelen maar lauwwarm mogen ze erbij.
Doe alle ingrediënten in een kom en meng alles door elkaar, en dien de salade op, op een bedje van rucola.
Ik heb er nog wel stukjes gegrilde kip aan toegevoegd.
Een ciabatta en een olijvenbroodje smaakt hier heerlijk bij.

Het was een geslaagde dag,
groetjes,








2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor! En leuk idee met die sleutels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een heerlijke dag Marion, nogmaals dank patchie Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen