vrijdag 22 juli 2016

De schilder Marius van Dokkum...........

Ik ben fan van de schilder Marius van Dokkum.
Hij maakt hele grappige schilderijen en boek illustraties, o.a. Opa Jan.
Heel lang heb ik niet geweten dat van Dokkum een Andijker was. Vandaag is hij in zijn eigen museum aanwezig van
 13.00 tot 17.00 uur op het Hornpad 19. 
De hele tentoonstelling duurt tot 10 september.
Deze zijn ook zo leuk...
Dit is Buurtjeskerk, zoals men die in de volksmond noemt. Het interieur is precies zoals ik het mij herinner.
Deze heet "dansen in de kerk", en dat is wederom in Buurtjeskerk, heel herkenbaar voor mij dan.
Maar er is nog een leuke...
Bij dit schilderij moet ik denken aan de oude mijnheer van de Braber, die op de Molenweg in Andijk woonde. Bij die mensen kwam ik vaak met mijn opoe, en voor mij is hij het gewoon.
Het schijnt dat van Dokkum wel dorpsfiguren heeft gebruikt in zijn schilderijen.
Ik bezit een aantal schilderijen van hem in de vorm van kaarten, en ben 2 jaar geleden naar zijn expositie geweest.
Dat was heel leuk.
Nou mocht het je wat lijken ga dan even kijken, het is een heel leuk klein museum, genaamd 
De Mantel.
Ik garandeer je dat je met een lach op je gezicht vertrekt.
Veel plezier vandaag,
Groetjes,




1 opmerking:

  1. Wat leuk ! Ook ik ben fan , hier ook wat ansichkaarten,kalender en schilderij.
    Ze blijven leuk hé.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen