zondag 10 juli 2016

Botero, daar ben ik fan van.............



BOTERO: Celebrate Life!

Er is een grote expositie van deze colombiaanse kunstenaar in Rotterdam.
Van deze man ben ik fan.
Wij hebben hier in West-Friesland twee beelden van deze Botero gehad.
Dirk Scheringa had deze beelden hier gebracht.
De worstelaars en het paard.
Vorig jaar in Andorra ook nog een beeld gespot van Botero,
de dame op de fiets.
Kijk ik heb dit beeldje..
Gewoon gekocht bij de Xenos, maar voor mij staat dit voor
Zon,Zee en Zaligheid.
Het doet ook een beetje denken aan de Botero vormen.
Zo hou ik van beelden waarvan ik kan zien wat het is, kijk maar....
Deze geit in Duitsland gespot, hij heeft een echte leren riem met bel om. Zo lopen daar kudden geiten op de heuvels.

Dit beeld is van Marius Comba, met zijn hond Tango. twee onafscheidelijke vrienden.
Dit beeld staat in Moulin St. Michel, in de Provence. Daar woonde deze Marius, olijfboer, maar een gedreven man. Hield ook van muziek, vooral de tango.
Je kan over zijn leven lezen op een site, tik maar in Marius Comba, leuk verhaaltje om te lezen.
En zo kom je van Botero ineens in Frankrijk, leuk toch.
Fijne zondag,
Groetjes,






1 opmerking:

  1. Heel leuk Botero. Ik heb er op mijn werk leuke kaarten van. Ik zal er eentje voor je mee smokkelen

    BeantwoordenVerwijderen