donderdag 30 juni 2016

Onze geliefde streek " de Bourgogne"

In de Bourgogne, prachtig weer, er wordt druk gewerkt in de druiven.
Er wordt geploegd, zelfs met een paard, en de zgn. "Dieven" worden eraf geknipt en trossen druiven worden eraf gehaald.
Waarom moet dat? Wel er mag maar een bepaalde hoeveelheid wijn, van een bepaald soort druif gemaakt worden. Dat is zo bepaald, dan hou je ook een goede prijs en een goede kwaliteit.
Jammer, dat ik geen plaatjes kan laten zien, maar goed een verhaaltje is ook leuk, toch?
Hebben net een soort buurman hier naast ons in de luifel gehad, die had allemaal ideeën hoe je het een en ander kan ( liever MOET) opzetten. Gelukkig heb ik een rustige man, die luisterde en zegt ja, en U heeft groot gelijk, en doet dan lekker zijn eigen ding.
Soms is kamperen toch ook net een groot tv scherm waar een soort van Paul de Leeuw film is te zien.
Wij kunnen er altijd heerlijk om lachen als we mensen moeilijk en ingewikkeld zien doen.
Dus wees gewaarschuwd, als wij ergens staan maak dan geen ruzie met je partner en doe alles zoals het hoort wij kijken en luisteren mee!
Nog een leuk dingetje....
Gistermorgen ging ik de hond uitlaten en toen hoorde ik ineens mijn naam roepen.
Dus ik kijk  opzij en zie daar een oud collega van vroeger met haar man staan, met caravan. Ze wonen tegenwoordig in ons dorp.
Dus dat was wel even leuk, ze waren op deze camping op aanraden van ons. 
La Grappe d'Or in Meursalt, een aanrader.
Tot zover dan maar, ga straks nog even lekker zwemmen en met een boekje in de zon zitten.
Groetjes,
MARION
Vergeet iknog te vertellen....
Mijn vriendin Anneke is gister met een ambulance uit Tsjechië weer thuis gekomen.
Lekker voor haar.
Heb haar gisteravond gebeld en had een zeer blije Anneke aan de lijn.
Zo, weten jullie dat ook gelijk.

2 opmerkingen:

  1. Alweer op de terugreis,hier weinig aan met het weer,de hele dag wat regen, en Anneke fijn dat je weer thuis bent, sterkte met je been, groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha! Grappig van die man, ik zie het al voor me hoe pap reageert. Wie kwam je tegen dan?

    BeantwoordenVerwijderen